Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Informācijas tehnoloģija
Nosaukums Apmācības ar pastiprināšanu izmantošana spēļu aģentu vadībai
Nosaukums angļu valodā Applying of Reinforcement Learning Algorithm in Game Agent Control
Struktūrvienība 12100 Informācijas tehnoloģijas institūts
Darba vadītājs Dr. sc. ing. Jurijs Čižovs
Recenzents Mg. sc. ing. Egmonts Treiguts
Anotācija Bakalaura darbā tika apskatīta apmācības ar pastiprināšanu algoritmu virkne un tās pielietojums, spēles uzdevuma risināšanai. Apmācība ar pastiprināšanu nodrošina iespēju izveidot darbības politiku programmas aģentam, izmantojot stāvokļus un mērķus, izteiktus funkcionālā veidā. Šo algoritmu virkni ir piedāvāts izmantot, lai vadītu videospēles aģentu cilvēkā vietā. Darba mērķis ir izpētīt, vai apmācību ar pastiprināšanu ir iespējams pielietot primitīvas videospēles uzdevuma risināšanā. Mērķa sasniegšanai ir izpētītas dažu problēmu risināšanas pieejas ar apmācības ar pastiprināšanu palīdzību. Kā arī papildināta esoša spēles platforma Smuje2d, ievietojot tajā programmas aģentu, kas risina spēles uzdevumu, izmantojot vienu no apskatītajiem algoritmiem. Tika veikti vairāki eksperimenti, mainot aģentam apmācības un spēlēšanas laikā pieejamo informācijas daudzumu, kas apraksta stāvokli. Eksperimentu rezultāti liecina, ka izveidotais programmas aģents ir spējīgs risināt uzdoto primitīvo uzdevumu, izmantojot apmācības ar pastiprināšanu algoritmu virkni. Darba apjoms - 86. lpp., 4 tabulas, 17 attēli un 9 pielikumi.
Atslēgas vārdi mašīnapmācība, programmu aģenti, apmācība ar pastiprināšanu
Atslēgas vārdi angļu valodā machine learning, program agent, reinforcement learning
Valoda lv
Gads 2013
Darba augšupielādes datums un laiks 14.06.2013 15:34:36