Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve
Nosaukums "Dzelzceļa ritoša satāva noguruma izturības eksperimentāla novērtējuma metodes izstrādāšana "
Nosaukums angļu valodā "Development of Faigue Strength Assessment Method for Railway Rolling Stock "
Struktūrvienība 25600 Mehānikas un mašīnbūves institūts
Darba vadītājs doktorants Aleksandrs Boiko
Recenzents lektora p.i. Agrita Kovaļska
Anotācija Darbā izstrādāta nogurumizturības vērtēšanas metode, ievērojot dzelzceļa transporta atbilstības nepieciešamību Eiropas standartiem un prasībām ritošam sastāvam un Latvijā esošo sliežu platumu - 1520 mm, paredzot dzelzceļu transporta atbilstību Drošības normām, kas ir spēkā valstīs ar sliežu platumu 1520 mm. Tuvākajā nākotnē Latvijas dzelzceļā parādīsies jaunas paaudzes transports, jo šobrīd ritošais sastāvs, kurš tiek ekspluatēts Latvijas teritorijā ir morāli un tehniski novecojies, lielākai daļai beidzās noteiktais kalpošanas termiņš ar pagarināšanas iespēju. Līdz ar to, parādīsies nepieciešamība jauna ritošā sastāva iepirkšanā , sertificēšanā un nogurumizturības novērtējumā. Eiropas normās, lai noteikt nogurumizturību, pielieto vienoto piegājienu visām mašīnbūves konstrukcijām, neievērojot dzelzceļa ritošā sastāva ekspluatācijas slodzes specifiku un galvenais kritērijs ir utilizācijas koeficients. Valsts teritorijās ar sliežu platumu 1520 mm darbojas atsevišķas Normas motorvagonu ritošam sastāvam, lokomotīvēm un lokomotīvju vilces vagoniem, galvenais kritērijs ir nogurumizturības rezerves koeficients. Metode, kas aprakstīta šajā darbā, ņem vērā visu augstāk minēto Normu un Standartu specifiku. Darbā: 46 lpp., 15 attēli, 4 tabulas, 1 pielikums un 15 nosaukumu informācijas avoti.
Atslēgas vārdi ritošā sastāva noguruma izturības novērtējuma metode
Atslēgas vārdi angļu valodā Fatigue Strength Assessment Method Rolling Stock
Valoda lv
Gads 2013
Darba augšupielādes datums un laiks 12.06.2013 14:44:57