Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Engineering Technology, Mechanics and Mechanical Engineering
Title in original language "Dzelzceļa ritoša satāva noguruma izturības eksperimentāla novērtējuma metodes izstrādāšana "
Title in English "Development of Faigue Strength Assessment Method for Railway Rolling Stock "
Department
Scientific advisor doktorants Aleksandrs Boiko
Reviewer lektora p.i. Agrita Kovaļska
Abstract Darbā izstrādāta nogurumizturības vērtēšanas metode, ievērojot dzelzceļa transporta atbilstības nepieciešamību Eiropas standartiem un prasībām ritošam sastāvam un Latvijā esošo sliežu platumu - 1520 mm, paredzot dzelzceļu transporta atbilstību Drošības normām, kas ir spēkā valstīs ar sliežu platumu 1520 mm. Tuvākajā nākotnē Latvijas dzelzceļā parādīsies jaunas paaudzes transports, jo šobrīd ritošais sastāvs, kurš tiek ekspluatēts Latvijas teritorijā ir morāli un tehniski novecojies, lielākai daļai beidzās noteiktais kalpošanas termiņš ar pagarināšanas iespēju. Līdz ar to, parādīsies nepieciešamība jauna ritošā sastāva iepirkšanā , sertificēšanā un nogurumizturības novērtējumā. Eiropas normās, lai noteikt nogurumizturību, pielieto vienoto piegājienu visām mašīnbūves konstrukcijām, neievērojot dzelzceļa ritošā sastāva ekspluatācijas slodzes specifiku un galvenais kritērijs ir utilizācijas koeficients. Valsts teritorijās ar sliežu platumu 1520 mm darbojas atsevišķas Normas motorvagonu ritošam sastāvam, lokomotīvēm un lokomotīvju vilces vagoniem, galvenais kritērijs ir nogurumizturības rezerves koeficients. Metode, kas aprakstīta šajā darbā, ņem vērā visu augstāk minēto Normu un Standartu specifiku. Darbā: 46 lpp., 15 attēli, 4 tabulas, 1 pielikums un 15 nosaukumu informācijas avoti.
Keywords ritošā sastāva noguruma izturības novērtējuma metode
Keywords in English Fatigue Strength Assessment Method Rolling Stock
Language lv
Year 2013
Date and time of uploading 12.06.2013 14:44:57