Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Daudzlietotāju spēļu programmatūras izstrādes tehnoloģijas un metodes
Nosaukums angļu valodā Methods and Technologies of Development of Multiplayer Game Software
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs lekt. J. Bule, Dr.sc.ing.
Recenzents V.Bespaļko, Dr.sc.comp., Elektronikas un Datorzinātņu institūts, vadošais pētnieks
Anotācija Maģistra darbs veltīts daudzlietotāju spēļu programmatūrā izmantoto tehnoloģiju izpētei un analīzei, kā arī spēles programmatūras projektēšanai un izstrādei, izmantojot apskatītās tehnoloģijas. Galvenā uzmanība pievērsta šādu uzdevumu risināšanai: atšķirības starp daudzlietotāju spēļu un vienam lietotājam paredzētām programmatūrām; sakaru nodrošinājuma tehnoloģiju pielietojums un tā nosacījumi; sakaru arhitektūras un datu kontroles arhitektūras lietošanas nosacījumi; spēles programmas prasību specificēšana un projektēšana; spēles programmatūras izstrāde; spēlei nepieciešamo papildus programmu izstrāde; spēles programmas ceļveža izstrāde. Maģistra darbs sastāv no 6 nodaļām un nobeiguma. Pirmajā nodaļā (ievads) tiek aprakstīta tēmas aktualitāte, formēts darba mērķis un uzdevumi. Otrajā nodaļā tiek izpētītas tehnoloģijas, kuras vajadzīgs realizēt spēles lietojumā, lai nodrošinātu saziņu starp vairākiem lietotājiem, aprakstīti tehnoloģiju priekšrocības un trūkumi. Trešajā nodaļā tiek izskatītas sakaru tehnoloģijas, kuras nodrošina datu sūtīšanu un saņemšanu starp vairākiem lietotajiem. Ceturtā nodaļa definē datu sinhronizācijas problēmu un metodes, ar kurām to iespējams risināt. Metodes pēc tam tiek savstarpēji salīdzinātas. Piektā nodaļā satur spēles izstrādes, izmantojot izpētītās tehnoloģijas, procesa aprakstu. Tiek noteiktas sistēmas prasības un izveidots projektējums, pēc kā seko izveidotās programmas ceļvedis. Sestajā nodaļā tiek pieminēta papildus programmatūra, kas tika izmantota vai izstrādāta, lai pabeigtu galveno lietojumu, kas ir aprakstīts 5. nodaļa. Viena no papildus programmām ir spēles serveris, kas izmanto lielu daļu galvenās programmas koda un spēj ar to sazināties. Darbā ir 61 lappuses teksta, 25 attēli, 4 tabulas un 12 bibliogrāfiskie avoti.
Atslēgas vārdi spēles, spēļu izrstrāde, tīkls, klients, serveris, sinhonizācija
Atslēgas vārdi angļu valodā games, game development, web, client, server, syncronization
Valoda lv
Gads 2013
Darba augšupielādes datums un laiks 06.06.2013 16:21:36