Form of studies |
Master |
Title of the study programm |
Computer Systems |
Title in original language |
Daudzlietotāju spēļu programmatūras izstrādes tehnoloģijas un metodes |
Title in English |
Methods and Technologies of Development of Multiplayer Game Software |
Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
Scientific advisor |
lekt. J. Bule, Dr.sc.ing. |
Reviewer |
V.Bespaļko, Dr.sc.comp., Elektronikas un Datorzinātņu institūts, vadošais pētnieks |
Abstract |
Maģistra darbs veltīts daudzlietotāju spēļu programmatūrā izmantoto tehnoloģiju izpētei
un analīzei, kā arī spēles programmatūras projektēšanai un izstrādei, izmantojot apskatītās
tehnoloģijas.
Galvenā uzmanība pievērsta šādu uzdevumu risināšanai: atšķirības starp daudzlietotāju
spēļu un vienam lietotājam paredzētām programmatūrām; sakaru nodrošinājuma tehnoloģiju
pielietojums un tā nosacījumi; sakaru arhitektūras un datu kontroles arhitektūras lietošanas
nosacījumi; spēles programmas prasību specificēšana un projektēšana; spēles programmatūras
izstrāde; spēlei nepieciešamo papildus programmu izstrāde; spēles programmas ceļveža
izstrāde.
Maģistra darbs sastāv no 6 nodaļām un nobeiguma. Pirmajā nodaļā (ievads) tiek
aprakstīta tēmas aktualitāte, formēts darba mērķis un uzdevumi.
Otrajā nodaļā tiek izpētītas tehnoloģijas, kuras vajadzīgs realizēt spēles lietojumā, lai
nodrošinātu saziņu starp vairākiem lietotājiem, aprakstīti tehnoloģiju priekšrocības un
trūkumi.
Trešajā nodaļā tiek izskatītas sakaru tehnoloģijas, kuras nodrošina datu sūtīšanu un
saņemšanu starp vairākiem lietotajiem.
Ceturtā nodaļa definē datu sinhronizācijas problēmu un metodes, ar kurām to iespējams
risināt. Metodes pēc tam tiek savstarpēji salīdzinātas.
Piektā nodaļā satur spēles izstrādes, izmantojot izpētītās tehnoloģijas, procesa aprakstu.
Tiek noteiktas sistēmas prasības un izveidots projektējums, pēc kā seko izveidotās
programmas ceļvedis.
Sestajā nodaļā tiek pieminēta papildus programmatūra, kas tika izmantota vai izstrādāta,
lai pabeigtu galveno lietojumu, kas ir aprakstīts 5. nodaļa. Viena no papildus programmām ir
spēles serveris, kas izmanto lielu daļu galvenās programmas koda un spēj ar to sazināties.
Darbā ir 61 lappuses teksta, 25 attēli, 4 tabulas un 12 bibliogrāfiskie avoti. |
Keywords |
spēles, spēļu izrstrāde, tīkls, klients, serveris, sinhonizācija |
Keywords in English |
games, game development, web, client, server, syncronization |
Language |
lv |
Year |
2013 |
Date and time of uploading |
06.06.2013 16:21:36 |