Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Automobiļu transports |
Nosaukums |
"Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta tehniskās palīdzības dienesta darba analīze un priekšlikumi optimizācijai" |
Nosaukums angļu valodā |
"Analysis of Riga Public Transport Roadside Assistance Service and Proposals for Optimisation" |
Struktūrvienība |
25500 Transporta institūts |
Darba vadītājs |
M.Sc.Ing. lektors Oskars Irbītis |
Recenzents |
Dr.Sc.Ing.docents Aivis Grīslis |
Anotācija |
ANOTĀCIJA
Izstrādātā darba nosaukums ir Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta tehniskās palīdzības dienesta darba analīze un priekšlikumi optimizācijai. Izvirzītā hipotēze: veicot iepriekšējā gada laikā notikušu izsaukumu analīzi, ir iespējams izveidot efektīvāku tehniskās palīdzības dienesta darba organizēšanas modeli. Darbs satur pētījumu par 2012. gadā notikušajiem tehniskās palīdzības dienesta izsaukumiem. Uz šī pētījuma bāzes tiek izstrādāts optimāls tehniskās palīdzības dienesta darba laika un ģeogrāfiskā izvietojuma modelis. Izmantotā datu bāze iegūta no uzņēmuma RP SIA Rīgas satiksme sabiedriskās transporta līdzekļu dīkstāvju uzskaites sistēmas CDIS. Datu bāze satur ierakstus par 5428 tehniskās palīdzības izsaukumiem. Pētījumā izmantotas kvantitatīvo datu analīzes metodes. Galvenie pētāmie parametri ir tehniskās palīdzības brigādes ierašanās ilgums izsaukumā, laiks, kas pavadīts novēršot izsaukuma iemeslu, izsaukumu izkliede dažādos laika griezumos un izsaukumu ģeogrāfiskā izkliede. Vēl pētījumā apskatīta izsaukumu skaita atkarība no gaisa temperatūras un nokrišņu daudzuma. Darbā tika noskaidrota izsaukumu izkliede diennakts stundās atsevišķi darba dienās un brīvdienās. Balstoties uz šiem datiem, tika izstrādāts dienesta brigāžu darba laika modelis. Balstoties uz iegūtajiem datiem par izsaukumu izkliedi Rīgas teritorijā, tika izveidoti 4 dienesta izvietojuma modeļi. Salīdzinot šos četrus izvietojuma modeļus, labākos operativitātes rezultātus uzrādīja modelis ar trim izvietojuma punktiem. Izvērtējot visus darbā aprakstītā pētījuma rezultātus, ir saskatāmas iespējas tehniskās palīdzības dienesta efektivitātes uzlabošanai. Darbs rakstīts latviešu valodā, aprakstošā daļa sastāda 79 lappuses un tajā iekļauti 27 attēli un 20 tabulas. |
Atslēgas vārdi |
tehniskās palīdzības dienests, operatīvais dienests, izsaukumu analīze, sabiedriskais transports, ma |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
technical support service, emergency service, emergency call analysis, public transport, mathematica |
Valoda |
lv |
Gads |
2013 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
03.06.2013 16:25:06 |