Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Aviācijas transports
Nosaukums „Lidmašīnas šasijas priekšējā balsta modelēšana un konstruēšana.”
Nosaukums angļu valodā „Aircraft Nose Landing Gear Modelling and Designig.”
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Dr.hab.sc.ing., prof. V. Pavelko
Recenzents Dr.hab.sc.ing., prof. M. Kleinhofs
Anotācija Bakalaura darba Lidmašīnas šasijas priekšējā balsta modelēšana un konstruēšana mērķis ir iepazīties ar gaisakuģu šasijas priekšējā balsta dažām konstrukcijā ,īpašībām un to atšķirībām. Kā arī, izvēloties jau eksistējošu prototipu, veikt galveno priekšējā balsta gabarītu izmēru un stiprības aprēķinu, un beigās izveidot detaļu rasējumus. Par galvenajiem informācijas avotiem kalpoja aviācijas gaisakuģu konstruēšanas literatūra un gaisakuģa An-24 tehniskā dokumentācija, un ,protams, interneta resursi. Lai gan priekšējais balsts neuzņem tik lielas slodzes kā pamata šasijas balsti, tas tomēr spēlē nozīmīgu lomu gaisakuģa drošā ekspluatēšanā. Ņemot vērā to, ka tehnoloģijas nestāv uz vietas un gaisakuģi paliek aizvien sarežģītāki, līdz ar to mainās gan šasijas konstrukcijas ,gan materiāli, lai uzņemtu nepieciešamās slodzes un veiktu savu darbu efektīvāk. Darbs parāda, ka šasija uzņem vienas no lielākajām slodzēm un ,ka pareizi izvēlēta tās konstrukcija un materiāli nodrošina drošu gaisakuģa ekspluatāciju. Izmantojot jaunus materiālus un konstrukcijas izveidošanu tā, lai sekmīgāk uzņemtu un izkliedētu slodzes, apvienojumā ar efektīvākiem hidrauliskajiem šķidrumiem, nākotnē varētu gūt labumu no svara samazināšanās ,gan no gabarītu samazināšanās. Darbs sastāv no 102 lpp, 55 attēliem, 7 tabulām, 138 formulām. Grafiskā daļā ietilpst 6 A1 formāta rasējumi.
Atslēgas vārdi šasija, svira, An-24, amortizators, priekšējais balsts
Atslēgas vārdi angļu valodā nose landing gear, shock absorber, semi articulating
Valoda lv
Gads 2013
Darba augšupielādes datums un laiks 24.05.2013 16:07:50