Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Transportbūves |
Nosaukums |
„Daudzkritēriju optimizācijas metodes tiltu projektēšanā” („Tilta pār Mūsas upi Bauskā rekonstrukcija”) |
Nosaukums angļu valodā |
„Methods of Multi-Criteria Optimization in Bridge Designing” („Reconstruction of Bridge over the River Musa in Bauska”) |
Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
Darba vadītājs |
Prof. A.Paeglītis |
Recenzents |
|
Anotācija |
Bakalaura darba (ar inženierprojektu) nosaukums Daudzkritēriju optimizācijas metodes tiltu projektēšanā (Tilta pār Mūsas upi Bauskā rekonstrukcija).
Bakalaura darba mērķis ir iepazīties ar daudzkritēriju optimizācijas metodēm, izpētīt optimizācijas praktiskos pielietojumus tiltu projektēšanas procesā un veikt secinājumus. Darba uzdevumi ir noskaidrot optimizācijas veidus, izprast optimizācijas modeļa uzbūvi, apskatīt daudzkritēriju optimizācijas pamatprincipus un veikt optimizācijas praktisko pielietojumu izpēti tiltu konstrukcijām.
Darba pirmajā daļā tiek apskatīti optimizācijas veidi, kādus izmanto konstrukciju optimizēšanā. Otrajā daļā veikta iepazīšanās ar optimizācijas modeli, tā galvenajām sastāvdaļām, aprakstīti daudzkritēriju optimizācijas pamatprincipi un to risināšanas metodes. Trešajā daļā tiek apskatīti optimizācijas praktiskie pielietojumi tiltu projektēšanā. Veikti secinājumi, ka optimizācija dod ievērojamu laika ekonomiju projektēšanas procesā meklējot tilta konstrukcijas izdevīgāko variantu, salīdzinot ar tradicionālajām projektēšanas metodēm. Tiek iegūta arī vērā ņemama materiāla ekonomija. Tomēr optimizācija vēl ir pietiekami sarežģīts process un tiek izmantots tikai lieliem un sarežģītiem tiltiem. Tas parāda, ka nepieciešams veikt plašāku izpēti par optimizācijas izmantošanu tiltu projektēšanā.
Inženierprojekta daļā izstrādāts tilta pār Mūsas upi Bauskā rekonstrukcijas projekts. Esošais tilts ir neapmierinošā tehniskā un vizuālā stāvoklī. Izstrādāti trīs rekonstrukcijas varianti skiču projekta stadijā un tehniskajam projektam izvēlēts pārtraukts trīs laidumu koka loku tilts ar kopējo garumu 135 m.
Darba kopapjoms ir 261 lpp., tajā ietverti 38 attēli, 8 tabulas un 10 pielikumi. Izmantots 31 literatūras avots. |
Atslēgas vārdi |
Tilts, optimizācija, daudzkritēriju optimizācija, optimizācijas metodes tiltu projektēšanā |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Bridge, optimization, multi-criteria optimization, methods of optimization in bridge designing |
Valoda |
lv |
Gads |
2013 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
22.05.2013 15:44:16 |