Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Starptautisko ekonomisko sakaru organizēšana un vadīšana
Nosaukums „Ārējā tirgus apgūšanas novērtējums konkurētspējas pilnveidošanai”
Nosaukums angļu valodā “Assessment of the Results of Entering Foreign Markets to Raise Competitiveness”
Struktūrvienība 22314 Starptautisko ekonomisko sakaru, transporta ekonomikas un loģistikas katedra
Darba vadītājs Lekt. N.Rudzītis
Recenzents
Anotācija Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu Ārējā tirgus apgūšanas novērtējums konkurētspējas pilnveidošanai. Darba autore ir Ilze Lapsa. Darbs sastāv no 3 daļām. Pētījuma mērķis ir izstrādāt konkurences pilnveidošanas darbības plānu uzņēmumam, pēc darbā veiktās analīzes. Par piemēru ņemts uzņēmums SIA SmartLynx Airlines. Analizējot uzņēmuma darbību, tika veikti ierobežojumi, uzņēmuma konfidenciālas informācija dēļ, nav iespējams izklāstīt lielākās problēmas, mērķus un informāciju par finansēm. Pirmajā daļā tiek analizēta uzņēmuma darbība ārējā tirgū iemesli, lai uzsāktu uzņēmējdarbību ārējā tirgū, veidus, kā to īstenot un faktori, kas var kavēt ārējā tirgus apgūšanu. Pirmajā daļā tiek veikta arī aviācijas nozares analīze, speciālu uzmanību pievēršot gaisa transporta nozarei Latvijā un analizēta arī pēdējo 6 gadu statistika gan par kravu, gan pasažieru pārvadājumiem. Analizēta arī sezonalitātes ietekme un pasažieru pārvadājumu dinamika. Iekļauts pirmajā daļā ir arī uzņēmuma SIA SmartLynx Airlines raksturojums un uzņēmuma darbības raksturojums. Otrajā daļā tika veikta 18 valstu attīstības analīze. Padziļināti tiek analizētas 6 spēcīgākās valstis. Lai noteiktu potenciāli izdevīgāko tirgu apgūšanai, tiek izvērtēts katras valsts ekonomiskais stāvoklis, potenciālo klientu daudzums, gala klientu skaits, konkurentu daudzums un novērtētas uzturēšanās izmaksas līdz pastāvīgas bāzes veidošanai, kā arī šķēršļi likumdošanā. Pēc datiem, kas iegūti analīzes rezultātā, valstis novērtētas pēc noteiktiem kritērijiem nosakot apgūstamā tirgus atvērtību. Otrajā daļā veikts arī uzņēmuma SIA SmartLynx Airlines praktisko iespēju novērtējums. Trešajā daļā izpētīts potenciāli izdevīgākais tirgus pēc veiktās analīzes rezultātiem pētījuma otrajā daļā. Papildus pēc lielāko aviokompāniju analīzes un uzzņēmuma SIASmartLynx Airlines esošo un bijušo klientu analīzes, izstrādāti kritēriji. Lai noteiktu uzņēmuma SIA SmartLynx Airlines atbilstību kritērijiem, tika izstrādāta novērtēšanas sistēma. Tiem kritērijiem, kuri ieguva zemāko vērtējumu, tika izstrādāts pilnveidošanas plāns un noteikts laiks, kurā būtu iespējams kritēriju pilnveidot. Diplomdarbs ir izstrādāts uz 61 lappuse. Tajā ir iekļauti 14 attēli,12 tabulas, 1pielikums un izmantots 72 avots.
Atslēgas vārdi Ārējais tirgus, konkurence, avionozare
Atslēgas vārdi angļu valodā Foreign Markets, Competitiveness, aviation
Valoda lv
Gads 2013
Darba augšupielādes datums un laiks 17.05.2013 16:07:56