Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Organization and Management of International Economic Relations
Title in original language „Ārējā tirgus apgūšanas novērtējums konkurētspējas pilnveidošanai”
Title in English “Assessment of the Results of Entering Foreign Markets to Raise Competitiveness”
Department 22314 Department of International Business, Transport Economics and Logistics
Scientific advisor Lekt. N.Rudzītis
Reviewer
Abstract Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu Ārējā tirgus apgūšanas novērtējums konkurētspējas pilnveidošanai. Darba autore ir Ilze Lapsa. Darbs sastāv no 3 daļām. Pētījuma mērķis ir izstrādāt konkurences pilnveidošanas darbības plānu uzņēmumam, pēc darbā veiktās analīzes. Par piemēru ņemts uzņēmums SIA SmartLynx Airlines. Analizējot uzņēmuma darbību, tika veikti ierobežojumi, uzņēmuma konfidenciālas informācija dēļ, nav iespējams izklāstīt lielākās problēmas, mērķus un informāciju par finansēm. Pirmajā daļā tiek analizēta uzņēmuma darbība ārējā tirgū iemesli, lai uzsāktu uzņēmējdarbību ārējā tirgū, veidus, kā to īstenot un faktori, kas var kavēt ārējā tirgus apgūšanu. Pirmajā daļā tiek veikta arī aviācijas nozares analīze, speciālu uzmanību pievēršot gaisa transporta nozarei Latvijā un analizēta arī pēdējo 6 gadu statistika gan par kravu, gan pasažieru pārvadājumiem. Analizēta arī sezonalitātes ietekme un pasažieru pārvadājumu dinamika. Iekļauts pirmajā daļā ir arī uzņēmuma SIA SmartLynx Airlines raksturojums un uzņēmuma darbības raksturojums. Otrajā daļā tika veikta 18 valstu attīstības analīze. Padziļināti tiek analizētas 6 spēcīgākās valstis. Lai noteiktu potenciāli izdevīgāko tirgu apgūšanai, tiek izvērtēts katras valsts ekonomiskais stāvoklis, potenciālo klientu daudzums, gala klientu skaits, konkurentu daudzums un novērtētas uzturēšanās izmaksas līdz pastāvīgas bāzes veidošanai, kā arī šķēršļi likumdošanā. Pēc datiem, kas iegūti analīzes rezultātā, valstis novērtētas pēc noteiktiem kritērijiem nosakot apgūstamā tirgus atvērtību. Otrajā daļā veikts arī uzņēmuma SIA SmartLynx Airlines praktisko iespēju novērtējums. Trešajā daļā izpētīts potenciāli izdevīgākais tirgus pēc veiktās analīzes rezultātiem pētījuma otrajā daļā. Papildus pēc lielāko aviokompāniju analīzes un uzzņēmuma SIASmartLynx Airlines esošo un bijušo klientu analīzes, izstrādāti kritēriji. Lai noteiktu uzņēmuma SIA SmartLynx Airlines atbilstību kritērijiem, tika izstrādāta novērtēšanas sistēma. Tiem kritērijiem, kuri ieguva zemāko vērtējumu, tika izstrādāts pilnveidošanas plāns un noteikts laiks, kurā būtu iespējams kritēriju pilnveidot. Diplomdarbs ir izstrādāts uz 61 lappuse. Tajā ir iekļauti 14 attēli,12 tabulas, 1pielikums un izmantots 72 avots.
Keywords Ārējais tirgus, konkurence, avionozare
Keywords in English Foreign Markets, Competitiveness, aviation
Language lv
Year 2013
Date and time of uploading 17.05.2013 16:07:56