Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Ekonomika
Nosaukums „Parfimērijas un kosmētikas nozares nozīme Latvijas tautsaimniecībā”
Nosaukums angļu valodā “Role of perfume and cosmetics industry in the Latvian economy”
Struktūrvienība 22503 Teritoriju attīstības pārvaldības un pilsētekonomikas katedra
Darba vadītājs Dr.oec., profesore M.Šenfelde
Recenzents Dr.oec. docente I. Judrupa
Anotācija Maģistra darba Parfimērijas un kosmētikas nozares nozīme Latvijas tautsaimniecībā apjoms ir 73 lappuses, tas ietver 18 attēlus, 28 tabulas un 8 formulas. Darbs sastāv no trim daļām teorētiskās, analītiskās un praktiskās daļas, kā arī ietver secinājumus un priekšlikumus, bibliogrāfisko sarakstu un pielikumus. Darba mērķis ir atspoguļot parfimērijas un kosmētikas nozares un tās lielākā uzņēmuma AS Dzintars nozīmi Latvijas tautsaimniecībā, kā arī sniegt priekšlikumus tā konkurētspējas paaugstināšanai. Autore ir izvirzījusi hipotēzi - parfimērijas un kosmētikas nozarei ir būtiska loma Latvijas tautsaimniecībā. Teorētiskajā daļā autore ir devusi ieskatu parfimērijas un kosmētikas nozares attīstības vēsturē Latvijā no sendienām līdz mūsdienām, kā arī Latvijas lielākā parfimērijas un biokosmētikas ražotāja AS Dzintars izveidošanas vēsturē un attīstībā. Analītiskajā daļā autore ir veikusi parfimērijas un kosmētikas nozares analīzi. Analīzes galvenie posmi ir šādi: parfimērijas un kosmētikas tirgus analīze Latvijā; AS Dzintars ekonomisko rādītāju analīze; AS Dzintars SVID analīze. Maģistra darba praktiskajā daļā autore ir izstrādājusi divus AS Dzintars konkurētspējas paaugstināšanas projektus: 1. Elektroniskās preču krājumu uzskaites sistēmas ieviešana AS Dzintars firmas veikalos. 2. AS Dzintars kosmetoloģijas kabineta atvēršana. Nozares tirgus analīze parādīja, ka parfimērijas un kosmētikas nozare ieņem nozīmīgu vietu Latvijas tautsaimniecībā, līdz ar to hipotēze ir apstiprinājusies. Turklāt paveiktā tirgus analīze palīdzēja noteikt lielākos nozares uzņēmumus un to vietu tirgū. SVID analīze parādīja būtiskākās AS Dzintars vājās puses - datorizētās preču krājumu uzskaites sistēmas neesamība firmas veikalos, ka arī reklāmas trūkums masu medijos. Savukārt, AS Dzintars ekonomisko rādītāju analīze sniedza informāciju par to, ka uzņēmumam kopš 2008. gada radās finanšu problēmas, kuras tiek veiksmīgi risinātas, pateicoties sabiedrības vadības veiktajai ekonomiskai politikai.
Atslēgas vārdi Latvija, tautsaimniecība, nozare, parfimērija, kosmētika, AS "Dzintars"
Atslēgas vārdi angļu valodā Latvia, industry, perfume, cosmetics, JSC "Dzintars"
Valoda lv
Gads 2012
Darba augšupielādes datums un laiks 27.12.2012 13:41:42