Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Economics |
Title in original language |
„Parfimērijas un kosmētikas nozares nozīme Latvijas tautsaimniecībā” |
Title in English |
“Role of perfume and cosmetics industry in the Latvian economy” |
Department |
|
Scientific advisor |
Dr.oec., profesore M.Šenfelde |
Reviewer |
Dr.oec. docente I. Judrupa |
Abstract |
Maģistra darba Parfimērijas un kosmētikas nozares nozīme Latvijas tautsaimniecībā apjoms ir 73 lappuses, tas ietver 18 attēlus, 28 tabulas un 8 formulas. Darbs sastāv no trim daļām teorētiskās, analītiskās un praktiskās daļas, kā arī ietver secinājumus un priekšlikumus, bibliogrāfisko sarakstu un pielikumus.
Darba mērķis ir atspoguļot parfimērijas un kosmētikas nozares un tās lielākā uzņēmuma AS Dzintars nozīmi Latvijas tautsaimniecībā, kā arī sniegt priekšlikumus tā konkurētspējas paaugstināšanai.
Autore ir izvirzījusi hipotēzi - parfimērijas un kosmētikas nozarei ir būtiska loma Latvijas tautsaimniecībā.
Teorētiskajā daļā autore ir devusi ieskatu parfimērijas un kosmētikas nozares attīstības vēsturē Latvijā no sendienām līdz mūsdienām, kā arī Latvijas lielākā parfimērijas un biokosmētikas ražotāja AS Dzintars izveidošanas vēsturē un attīstībā.
Analītiskajā daļā autore ir veikusi parfimērijas un kosmētikas nozares analīzi. Analīzes galvenie posmi ir šādi:
parfimērijas un kosmētikas tirgus analīze Latvijā;
AS Dzintars ekonomisko rādītāju analīze;
AS Dzintars SVID analīze.
Maģistra darba praktiskajā daļā autore ir izstrādājusi divus AS Dzintars konkurētspējas paaugstināšanas projektus:
1. Elektroniskās preču krājumu uzskaites sistēmas ieviešana AS Dzintars firmas veikalos.
2. AS Dzintars kosmetoloģijas kabineta atvēršana.
Nozares tirgus analīze parādīja, ka parfimērijas un kosmētikas nozare ieņem nozīmīgu vietu Latvijas tautsaimniecībā, līdz ar to hipotēze ir apstiprinājusies. Turklāt paveiktā tirgus analīze palīdzēja noteikt lielākos nozares uzņēmumus un to vietu tirgū. SVID analīze parādīja būtiskākās AS Dzintars vājās puses - datorizētās preču krājumu uzskaites sistēmas neesamība firmas veikalos, ka arī reklāmas trūkums masu medijos. Savukārt, AS Dzintars ekonomisko rādītāju analīze sniedza informāciju par to, ka uzņēmumam kopš 2008. gada radās finanšu problēmas, kuras tiek veiksmīgi risinātas, pateicoties sabiedrības vadības veiktajai ekonomiskai politikai. |
Keywords |
Latvija, tautsaimniecība, nozare, parfimērija, kosmētika, AS "Dzintars" |
Keywords in English |
Latvia, industry, perfume, cosmetics, JSC "Dzintars" |
Language |
lv |
Year |
2012 |
Date and time of uploading |
27.12.2012 13:41:42 |