| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģija |
| Nosaukums |
Uz lietotāju datiem balstīta adaptīvā tīmekļa vietņu dizaina ietekme uz lietotāju pieredzi uzņēmumu tīmekļa vietnēs |
| Nosaukums angļu valodā |
The Impact of Adaptive Website Design Based on User Data on User Experience in Company E-stores |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Kristaps Babris |
| Recenzents |
Artis Ābolts |
| Anotācija |
Tīmekļa tehnoloģiju attīstības ietekmē palielinās lietotāju vēlmes un vajadzības,
tomēr ir jāatrod pieejas satura pielāgošanai plašākām lietotāju grupām. Bakalaura darba
mērķis ir izstrādāt dinamiski adaptētas tīmekļa vietnes modeli, kas veic tīmekļa vietnes
elementu personalizēšanu balstoties uz ievāktajiem lietotāju datiem un tīmekļa vietņu
lietošanas paradumiem, veidojot unikālas lietotāju grupas ar mērķi uzlabot lietotāju
pieredzi un uzņēmuma tīmekļa vietnes efektivitātes metrikas un salīdzināt to efektivitāti
ar statisko lietotāju saskarnes tīmekļa vietnes modeli. Darba ietvaros tiek apskatīta
personalizēšanas modeļu veidošana, uzņēmumu tīmekļa vietnes efektivitātes metrikas,
salīdzināti tīmekļa vietņu datu analīzes rīki, izpētītas lietotāju grupēšanas pieejas,
ievākti lietotāju eksperimentālie dati, izstrādāta personalizēta tīmekļa vietne, kas
pielāgojas prognozētajiem lietotāju personības tipiem un veikta personalizētās vietnes
efektivitātes salīdzināšana ar statisku tīmekļa vietnes prototipu. Iegūtie rezultāti parāda, ka starp personalizētu tīmekļa vietni un statisku efektivitātes mērījumiem nepastāv statistiska nozīmība, tomēr personalizētas vietnes pieeja uzrāda lielāku lietotāju iesaisti. |
| Atslēgas vārdi |
personalizēšana, adaptīvā hipervide, Big-five, E-veikali, lietotāja saskarnes |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
personalization, adaptive hypermedia, Big-Five, e-shops, user interface |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
17.09.2025 13:34:32 |