Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Information Technology
Title in original language Uz lietotāju datiem balstīta adaptīvā tīmekļa vietņu dizaina ietekme uz lietotāju pieredzi uzņēmumu tīmekļa vietnēs
Title in English The Impact of Adaptive Website Design Based on User Data on User Experience in Company E-stores
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Kristaps Babris
Reviewer Artis Ābolts
Abstract Tīmekļa tehnoloģiju attīstības ietekmē palielinās lietotāju vēlmes un vajadzības, tomēr ir jāatrod pieejas satura pielāgošanai plašākām lietotāju grupām. Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt dinamiski adaptētas tīmekļa vietnes modeli, kas veic tīmekļa vietnes elementu personalizēšanu balstoties uz ievāktajiem lietotāju datiem un tīmekļa vietņu lietošanas paradumiem, veidojot unikālas lietotāju grupas ar mērķi uzlabot lietotāju pieredzi un uzņēmuma tīmekļa vietnes efektivitātes metrikas un salīdzināt to efektivitāti ar statisko lietotāju saskarnes tīmekļa vietnes modeli. Darba ietvaros tiek apskatīta personalizēšanas modeļu veidošana, uzņēmumu tīmekļa vietnes efektivitātes metrikas, salīdzināti tīmekļa vietņu datu analīzes rīki, izpētītas lietotāju grupēšanas pieejas, ievākti lietotāju eksperimentālie dati, izstrādāta personalizēta tīmekļa vietne, kas pielāgojas prognozētajiem lietotāju personības tipiem un veikta personalizētās vietnes efektivitātes salīdzināšana ar statisku tīmekļa vietnes prototipu. Iegūtie rezultāti parāda, ka starp personalizētu tīmekļa vietni un statisku efektivitātes mērījumiem nepastāv statistiska nozīmība, tomēr personalizētas vietnes pieeja uzrāda lielāku lietotāju iesaisti.
Keywords personalizēšana, adaptīvā hipervide, Big-five, E-veikali, lietotāja saskarnes
Keywords in English personalization, adaptive hypermedia, Big-Five, e-shops, user interface
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 17.09.2025 13:34:32