| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
| Nosaukums |
Virzes kustības aprēķins rotējošā koordinātu sistēmā |
| Nosaukums angļu valodā |
Study of translation motion in the rotating frame |
| Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
| Darba vadītājs |
Marina Čerpinska |
| Recenzents |
Svetlana Sokolova |
| Anotācija |
Lai rotācijas kustību pārveidotu lineārā vai otrādi, ir nepieciešami daudzi inženiertehniskie projekti. Šīs pārveidošanas var panākt, izmantojot skotu jūga mehānismu. Tas pārvērš rotācijas kustību lineārā kustībā vai otrādi. Tas sastāv no pie tapas piestiprināta diska un rievota jūga. Tapa pārvietojas lineāri, diskam griežoties jūga spraugā. Šo mehānismu plaši izmanto dzinējos, sūkņos un vārstu izpildmehānismos. Šajā pētījumā tiek analizētas dažādas slīdņa jūga mehānisma formas, kas var samazināt nodiluma ātrumu tapas-rievā savienojumā. Divas dažādas jūga formas tiek piedāvātas un modelētas SolidWorks un pēc tam analizētas. Pētījumā analīzei tiek izmantots ANSYS. Visbeidzot, simulācijas rezultāti parādīja, ka klasiskā jūga izliekums ievērojami samazināja spriegumu. Ovālas formas jūgam ir visaugstākais izliekums, padarot to par vismazāk nospriegoto jūgu. Viszemāk izliektajam klasiskajam jūgam bija vislielākais spriegums. Modificētajam jūgam bija starpposma sprieguma kontrole. Turklāt ovālā jūga mehānisms uzrādīja labāku sprieguma sadalījumu pie 2 MPa slodzes. |
| Atslēgas vārdi |
Skotu jūga mehānisms |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Scotch Yoke Mechanism |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
03.06.2025 18:09:51 |