| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Engineering Technology , Mechanics and Mechanical Engineering |
| Title in original language |
Virzes kustības aprēķins rotējošā koordinātu sistēmā |
| Title in English |
Study of translation motion in the rotating frame |
| Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
| Scientific advisor |
Marina Čerpinska |
| Reviewer |
Svetlana Sokolova |
| Abstract |
Lai rotācijas kustību pārveidotu lineārā vai otrādi, ir nepieciešami daudzi inženiertehniskie projekti. Šīs pārveidošanas var panākt, izmantojot skotu jūga mehānismu. Tas pārvērš rotācijas kustību lineārā kustībā vai otrādi. Tas sastāv no pie tapas piestiprināta diska un rievota jūga. Tapa pārvietojas lineāri, diskam griežoties jūga spraugā. Šo mehānismu plaši izmanto dzinējos, sūkņos un vārstu izpildmehānismos. Šajā pētījumā tiek analizētas dažādas slīdņa jūga mehānisma formas, kas var samazināt nodiluma ātrumu tapas-rievā savienojumā. Divas dažādas jūga formas tiek piedāvātas un modelētas SolidWorks un pēc tam analizētas. Pētījumā analīzei tiek izmantots ANSYS. Visbeidzot, simulācijas rezultāti parādīja, ka klasiskā jūga izliekums ievērojami samazināja spriegumu. Ovālas formas jūgam ir visaugstākais izliekums, padarot to par vismazāk nospriegoto jūgu. Viszemāk izliektajam klasiskajam jūgam bija vislielākais spriegums. Modificētajam jūgam bija starpposma sprieguma kontrole. Turklāt ovālā jūga mehānisms uzrādīja labāku sprieguma sadalījumu pie 2 MPa slodzes. |
| Keywords |
Skotu jūga mehānisms |
| Keywords in English |
Scotch Yoke Mechanism |
| Language |
eng |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
03.06.2025 18:09:51 |