| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Inženiertehnika, mehānika un mašīnbūve |
| Nosaukums |
Elektrisko transportlīdzekļu balstiekārtas optimizēšana |
| Nosaukums angļu valodā |
Optimizing Suspension in Electric Vehicle |
| Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
| Darba vadītājs |
Vladislavs Jevstigņejevs |
| Recenzents |
Andrejs Kovaļovs |
| Anotācija |
Darbā tika novērtēta elektromobiļu balstiekārtu A un Y formas apakšējo vadības sviru (LCA) veiktspēja reālos braukšanas apstākļos, galveno uzmanību pievēršot mehāniskajai izturībai, stabilitātei un izturībai pret nogurumu. Lai novērtētu to strukturālo uzvedību trīs dažādos slodzes scenārijos - taisnvirziena kustība, kustība pagriezienos un nelīdzenu saskari ar ceļu - lodveida savienojumu vietās, tika izmantota galīgo elementu analīze. Visos gadījumos A formas LCA uzrādīja labākus rezultātus, uzrādot mazāku kopējo deformāciju, mazāku maksimālo un bīdes spriegumu un labāku konstrukcijas integritāti. Turpretī Y formas LCA bija vērojama lielāka spriegumu koncentrācija, jo īpaši asimetriskās slodzes apstākļos, kas izraisīja lielāku nestabilitāti un lielāku materiāla bojājumu iespējamību. Iegūtie rezultāti liecina, ka A-veida sviras ir piemērotas pielietojumiem elektromobiļos, kur svarīgs ir uzlabots braukšanas komforts, drošība un detaļu ilgmūžība.
Darba apjoms ir 85 lappuses. Tajā iekļauta gan teorētiskā, gan galīgo elementu analīze, kā arī 41 attēls, 12 tabulas un secinājumi. Bibliogrāfijā ir 52 avoti. |
| Atslēgas vārdi |
Apakšējā vadības svira (LCA), galīgo elementu analīze (FEA), elektrisko transportlīdzekļu balstiekārta, viegla konstrukcija. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Lower Control Arm (LCA), Finite Element Analysis (FEA), Electric Vehicle Suspension, Lightweight Design |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
02.06.2025 23:30:04 |