Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Engineering Technology, Mechanics and Mechanical Engineering
Title in original language Elektrisko transportlīdzekļu balstiekārtas optimizēšana
Title in English Optimizing Suspension in Electric Vehicle
Department Faculty Of Civil And Mehanical Engineering
Scientific advisor Vladislavs Jevstigņejevs
Reviewer Andrejs Kovaļovs
Abstract Darbā tika novērtēta elektromobiļu balstiekārtu A un Y formas apakšējo vadības sviru (LCA) veiktspēja reālos braukšanas apstākļos, galveno uzmanību pievēršot mehāniskajai izturībai, stabilitātei un izturībai pret nogurumu. Lai novērtētu to strukturālo uzvedību trīs dažādos slodzes scenārijos - taisnvirziena kustība, kustība pagriezienos un nelīdzenu saskari ar ceļu - lodveida savienojumu vietās, tika izmantota galīgo elementu analīze. Visos gadījumos A formas LCA uzrādīja labākus rezultātus, uzrādot mazāku kopējo deformāciju, mazāku maksimālo un bīdes spriegumu un labāku konstrukcijas integritāti. Turpretī Y formas LCA bija vērojama lielāka spriegumu koncentrācija, jo īpaši asimetriskās slodzes apstākļos, kas izraisīja lielāku nestabilitāti un lielāku materiāla bojājumu iespējamību. Iegūtie rezultāti liecina, ka A-veida sviras ir piemērotas pielietojumiem elektromobiļos, kur svarīgs ir uzlabots braukšanas komforts, drošība un detaļu ilgmūžība. Darba apjoms ir 85 lappuses. Tajā iekļauta gan teorētiskā, gan galīgo elementu analīze, kā arī 41 attēls, 12 tabulas un secinājumi. Bibliogrāfijā ir 52 avoti.
Keywords Apakšējā vadības svira (LCA), galīgo elementu analīze (FEA), elektrisko transportlīdzekļu balstiekārta, viegla konstrukcija.
Keywords in English Lower Control Arm (LCA), Finite Element Analysis (FEA), Electric Vehicle Suspension, Lightweight Design
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 02.06.2025 23:30:04