| Form of studies |
Master |
| Title of the study programm |
Engineering Technology, Mechanics and Mechanical Engineering |
| Title in original language |
Elektrisko transportlīdzekļu balstiekārtas optimizēšana |
| Title in English |
Optimizing Suspension in Electric Vehicle |
| Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
| Scientific advisor |
Vladislavs Jevstigņejevs |
| Reviewer |
Andrejs Kovaļovs |
| Abstract |
Darbā tika novērtēta elektromobiļu balstiekārtu A un Y formas apakšējo vadības sviru (LCA) veiktspēja reālos braukšanas apstākļos, galveno uzmanību pievēršot mehāniskajai izturībai, stabilitātei un izturībai pret nogurumu. Lai novērtētu to strukturālo uzvedību trīs dažādos slodzes scenārijos - taisnvirziena kustība, kustība pagriezienos un nelīdzenu saskari ar ceļu - lodveida savienojumu vietās, tika izmantota galīgo elementu analīze. Visos gadījumos A formas LCA uzrādīja labākus rezultātus, uzrādot mazāku kopējo deformāciju, mazāku maksimālo un bīdes spriegumu un labāku konstrukcijas integritāti. Turpretī Y formas LCA bija vērojama lielāka spriegumu koncentrācija, jo īpaši asimetriskās slodzes apstākļos, kas izraisīja lielāku nestabilitāti un lielāku materiāla bojājumu iespējamību. Iegūtie rezultāti liecina, ka A-veida sviras ir piemērotas pielietojumiem elektromobiļos, kur svarīgs ir uzlabots braukšanas komforts, drošība un detaļu ilgmūžība.
Darba apjoms ir 85 lappuses. Tajā iekļauta gan teorētiskā, gan galīgo elementu analīze, kā arī 41 attēls, 12 tabulas un secinājumi. Bibliogrāfijā ir 52 avoti. |
| Keywords |
Apakšējā vadības svira (LCA), galīgo elementu analīze (FEA), elektrisko transportlīdzekļu balstiekārta, viegla konstrukcija. |
| Keywords in English |
Lower Control Arm (LCA), Finite Element Analysis (FEA), Electric Vehicle Suspension, Lightweight Design |
| Language |
eng |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
02.06.2025 23:30:04 |