Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Sākumizglītības skolotājs
Nosaukums Metodes un pieejas lasītprasmes attīstīšanai 1. klases skolēniem
Nosaukums angļu valodā Methods and approaches for developing literacy for 1st grade students
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Ārija Kolosova
Recenzents Santa Striguna
Anotācija Darba autore: Svetlana Jakuņina Darba temats: Metodes un pieejas lasītprasmes attīstīšanai 1. klases skolēniem. Darba veids: Bakalaura darbs. Studiju programma: Sākumizglītības skolotājs. Darba zinātniskā vadītāja: Dr.hist. doc. Ārija Kolosova Darba apjoms: 56 lappuses, 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: Lasītprasme, lasīšana, sākumskola, bērnu attīstība, lasīšanas metodes un pieejas. Pētījuma mērķis: Izpētīt un izanalizēt efektīvākās metodes un pieejas 1. klases skolēnu lasītprasmes attīstīšanai. Darba saturs: Darbs sastāv no piecām daļām. Pirmajā daļā analizēts lasītprasmes jēdziens. Otrajā – apkopota literatūra par sākumskolas vecuma skolēnu psiholoģisko attīstību. Trešajā daļā aplūkota skolotāju un vecāku loma lasītprasmes veicināšanā. Ceturtajā – analizētas metodes un pieejas lasītprasmes attīstībai. Piektajā daļā veikts empīrisks pētījums, kurā, izmantojot skolotāju intervijas un aptaujas, kā arī skolēnu novērošanu un individuālo darbu, izvērtētas efektīvas 1. klases skolēnu lasītprasmes attīstīšanas metodes. Pētījuma metodes: Teorētiskās literatūras analīze. Intervijas ar skolotājiem. Skolotāju anketēšana. Pedagoģiskais novērojums un lasītprasmes līmeņa diagnostika (tests un individuālais darbs ar skolēniem). Darba rezultāti: Teorētiskā literatūra apliecina, ka lasītprasme ir komplekss process, kas ietver teksta atšifrēšanu, izpratni, interpretāciju un sasaisti ar zināšanām. Lasītprasmes attīstību sākumskolā ietekmē skolēnu vecuma īpatnības, skolotāju un vecāku loma, kā arī izmantotās mācību metodes. Empīriskais pētījums atklāja skolotāju pieredzi un uzskatus, apliecinot, ka pastāv dažādas, pedagoģiski pamatotas pieejas lasītprasmes attīstīšanai, kuru efektivitāte atkarīga no skolēnu vecuma, sagatavotības un mērķiem. Darba izmantojamība: Pētījumu var izmantot sākumskolas izglītības iestāžu pedagogi, vecāki, studenti un citi, kurus interesē sākumskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstīšanas metodes un pieejas.
Atslēgas vārdi Lasītprasme, lasīšana, sākumskola, bērnu attīstība, lasīšanas metodes un pieejas
Atslēgas vārdi angļu valodā Reading skills, reading, primary school, child development, reading methods and approaches
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 29.05.2025 08:54:32