Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm
Title in original language Metodes un pieejas lasītprasmes attīstīšanai 1. klases skolēniem
Title in English Methods and approaches for developing literacy for 1st grade students
Department Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Scientific advisor Ārija Kolosova
Reviewer Santa Striguna
Abstract Darba autore: Svetlana Jakuņina Darba temats: Metodes un pieejas lasītprasmes attīstīšanai 1. klases skolēniem. Darba veids: Bakalaura darbs. Studiju programma: Sākumizglītības skolotājs. Darba zinātniskā vadītāja: Dr.hist. doc. Ārija Kolosova Darba apjoms: 56 lappuses, 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: Lasītprasme, lasīšana, sākumskola, bērnu attīstība, lasīšanas metodes un pieejas. Pētījuma mērķis: Izpētīt un izanalizēt efektīvākās metodes un pieejas 1. klases skolēnu lasītprasmes attīstīšanai. Darba saturs: Darbs sastāv no piecām daļām. Pirmajā daļā analizēts lasītprasmes jēdziens. Otrajā – apkopota literatūra par sākumskolas vecuma skolēnu psiholoģisko attīstību. Trešajā daļā aplūkota skolotāju un vecāku loma lasītprasmes veicināšanā. Ceturtajā – analizētas metodes un pieejas lasītprasmes attīstībai. Piektajā daļā veikts empīrisks pētījums, kurā, izmantojot skolotāju intervijas un aptaujas, kā arī skolēnu novērošanu un individuālo darbu, izvērtētas efektīvas 1. klases skolēnu lasītprasmes attīstīšanas metodes. Pētījuma metodes: Teorētiskās literatūras analīze. Intervijas ar skolotājiem. Skolotāju anketēšana. Pedagoģiskais novērojums un lasītprasmes līmeņa diagnostika (tests un individuālais darbs ar skolēniem). Darba rezultāti: Teorētiskā literatūra apliecina, ka lasītprasme ir komplekss process, kas ietver teksta atšifrēšanu, izpratni, interpretāciju un sasaisti ar zināšanām. Lasītprasmes attīstību sākumskolā ietekmē skolēnu vecuma īpatnības, skolotāju un vecāku loma, kā arī izmantotās mācību metodes. Empīriskais pētījums atklāja skolotāju pieredzi un uzskatus, apliecinot, ka pastāv dažādas, pedagoģiski pamatotas pieejas lasītprasmes attīstīšanai, kuru efektivitāte atkarīga no skolēnu vecuma, sagatavotības un mērķiem. Darba izmantojamība: Pētījumu var izmantot sākumskolas izglītības iestāžu pedagogi, vecāki, studenti un citi, kurus interesē sākumskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstīšanas metodes un pieejas.
Keywords Lasītprasme, lasīšana, sākumskola, bērnu attīstība, lasīšanas metodes un pieejas
Keywords in English Reading skills, reading, primary school, child development, reading methods and approaches
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 29.05.2025 08:54:32