| Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Inovācijas un uzņēmējdarbība |
| Nosaukums |
Eksporta stratēģijas izstrāde SIA “PAA” jaunajai produktu līnijai |
| Nosaukums angļu valodā |
Development of Export Strategy for the New Product Line of “PAA” Ltd. |
| Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
| Darba vadītājs |
Evita Štrausa |
| Recenzents |
Ervīns Butkevičs |
| Anotācija |
Ščedrova A., Maģistra darbs: Eksporta stratēģijas izstrāde SIA “PAA” jaunajai produktu līnijai/ Ščedrova A., Štrausa E., (2025). Rīga: RTU IEVF, maģistra profesionālo studiju programma “Inovācijas un uzņēmējdarbība”, 138 lpp.
Maģistra darbs rakstīts angļu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 138 lpp., tajā iekļauti 29 attēli un 20 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 92 avoti, no kuriem 89 ir angļu un 3 latviešu valodā. Darbam pievienoti 8 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Izstrādāt eksporta stratēģiju SIA “PAA” jaunajai dizaina santehnikas produktu kolekcijai “PAA x Karim”, kas radīta sadarbībā ar dizaineri Karim Rashid, identificējot optimālos mērķtirgus, nepieciešamos produkta pielāgojumus un pozicionēšanas stratēģiju atbilstoši uzņēmuma vērtībām un mērķiem.
Pirmajā darba daļā tiek analizēti teorētiskie aspekti par eksporta stratēģiju izstrādi, diferenciācijas un imitācijas stratēģijām, luksusa zīmolu pozicionēšanu, mērķauditoriju raksturojumu, kā arī izpētīts izcelsmes valsts efekts un ES regulējumi santehnikas produktu sertificēšanā.
Otrajā darba daļā veikta uzņēmuma “PAA” un tā pašreizējās eksporta stratēģijas analīze, konkurentu un tirgus izpēte, kā arī veikti padziļināti interviju pētījumi un kvantitatīva aptauja, lai noskaidrotu faktorus, kas ietekmē luksusa segmenta patērētāju izvēli un stratēģijas izstrādi.
Trešajā darba daļā izstrādāta jaunas eksporta stratēģijas koncepcija “PAA x Karim” kolekcijai, izveidots 12 mēnešu ieviešanas plāns, formulēti stratēģiskie mērķi un veikti finanšu aprēķini.
Nozīmīgākie rezultāti: Darbs piedāvā praktisku eksporta stratēģijas ieviešanas plānu luksusa segmentam, balstoties uz diferenciācijas stratēģiju, zīmola pozicionēšanu un tirgus tendenču analīzi. Tiek pierādīts, ka PAA var nostiprināt savu pozīciju Eiropas luksusa tirgū, ieviešot inovatīvu un dizainā unikālu produktu kolekciju. |
| Atslēgas vārdi |
eksporta stratēģija, diferenciācija, luksusa tirgus, zīmola pozicionēšana, santehnika, starptautiskā tirdzniecība |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
export strategy, differentiation, luxury market, brand positioning, sanitary ware, international trade |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
28.05.2025 11:54:19 |