Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Innovations and Entrepreneurship
Title in original language Eksporta stratēģijas izstrāde SIA “PAA” jaunajai produktu līnijai
Title in English Development of Export Strategy for the New Product Line of “PAA” Ltd.
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Evita Štrausa
Reviewer Ervīns Butkevičs
Abstract Ščedrova A., Maģistra darbs: Eksporta stratēģijas izstrāde SIA “PAA” jaunajai produktu līnijai/ Ščedrova A., Štrausa E., (2025). Rīga: RTU IEVF, maģistra profesionālo studiju programma “Inovācijas un uzņēmējdarbība”, 138 lpp. Maģistra darbs rakstīts angļu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 138 lpp., tajā iekļauti 29 attēli un 20 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 92 avoti, no kuriem 89 ir angļu un 3 latviešu valodā. Darbam pievienoti 8 pielikumi. Pētījuma mērķis: Izstrādāt eksporta stratēģiju SIA “PAA” jaunajai dizaina santehnikas produktu kolekcijai “PAA x Karim”, kas radīta sadarbībā ar dizaineri Karim Rashid, identificējot optimālos mērķtirgus, nepieciešamos produkta pielāgojumus un pozicionēšanas stratēģiju atbilstoši uzņēmuma vērtībām un mērķiem. Pirmajā darba daļā tiek analizēti teorētiskie aspekti par eksporta stratēģiju izstrādi, diferenciācijas un imitācijas stratēģijām, luksusa zīmolu pozicionēšanu, mērķauditoriju raksturojumu, kā arī izpētīts izcelsmes valsts efekts un ES regulējumi santehnikas produktu sertificēšanā. Otrajā darba daļā veikta uzņēmuma “PAA” un tā pašreizējās eksporta stratēģijas analīze, konkurentu un tirgus izpēte, kā arī veikti padziļināti interviju pētījumi un kvantitatīva aptauja, lai noskaidrotu faktorus, kas ietekmē luksusa segmenta patērētāju izvēli un stratēģijas izstrādi. Trešajā darba daļā izstrādāta jaunas eksporta stratēģijas koncepcija “PAA x Karim” kolekcijai, izveidots 12 mēnešu ieviešanas plāns, formulēti stratēģiskie mērķi un veikti finanšu aprēķini. Nozīmīgākie rezultāti: Darbs piedāvā praktisku eksporta stratēģijas ieviešanas plānu luksusa segmentam, balstoties uz diferenciācijas stratēģiju, zīmola pozicionēšanu un tirgus tendenču analīzi. Tiek pierādīts, ka PAA var nostiprināt savu pozīciju Eiropas luksusa tirgū, ieviešot inovatīvu un dizainā unikālu produktu kolekciju.
Keywords eksporta stratēģija, diferenciācija, luksusa tirgus, zīmola pozicionēšana, santehnika, starptautiskā tirdzniecība
Keywords in English export strategy, differentiation, luxury market, brand positioning, sanitary ware, international trade
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 28.05.2025 11:54:19