| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
| Nosaukums |
Varbūtīgā spriešanā balstīta dziņa izstrāde meļu kauliņu spēlei |
| Nosaukums angļu valodā |
Development of a Probabilistic Reasoning Engine for the Liar's Dice Game |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Egons Lavendelis |
| Recenzents |
Alla Anohina-Naumeca |
| Anotācija |
SECĪGA NULLES SUMMAS SPĒLE AR NEPILNU INFORMĀCIJU, MELU KAULIŅI, BEIJESA LOĢIKA, SPĒLES DZIS
Šajā darbā tiek aplūkoti dažādi spēļu teorijas jēdzieni un algoritmi, galvenokārt tie, kas attiecas uz spēlēm ar nepilnu informāciju. Darbā tiek analizēti iepriekšējie risinājumi spēlēm, kas līdzīgas "Melu kauliņiem" (Liar’s Dice), kā arī citas nozīmīgas idejas šajā jomā. Darba autors ir iegvis formulu spēles sarežģītībai un spēles koka sarežģītībai vispārīgā "Melu kauliņu" spēles gadījumā (no diviem līdz N spēlētājiem). Tiek piedāvāts un īpaši izstrādātā spēles vidē ieviests jauns algoritms, kas izmanto Beijesa loģiku. Balstoties uz eksperimentālajiem rezultātiem, algoritms tiek pielāgots, lai uzlabotu tā reālo spēlēšanas līmeni. Darbā piedāvātais algoritms ir novērtēts, spēlējot pret vairākiem vienkāršākiem, taču loģiskiem algoritmiem, kurus tas būtiski pārspēj. Algoritms uzrāda arī stabilu sniegumu, spēlējot pret reāliem cilvēkiem. Turpmākajā darbā tiek apspriestas iespējamās algoritma uzlabojumu un pielāgošanas iespējas.
Bakalaura darbs sastāv no 54 lapaspusēm; tas satur 11 attēlus, 4 pielikumus un 15 literatūras avotus. |
| Atslēgas vārdi |
SECĪGA NULLES SUMMAS SPĒLE AR NEPILNU INFORMĀCIJU, MELU KAULIŅI, BEIJESA LOĢIKA, SPĒLES DZIS |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
SEQUENTIAL ZERO-SUM GAME OF IMPERFECT INFORMATION, LIAR’S DICE, BAYESIAN REASONING, GAME ENGINE |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
27.05.2025 23:57:22 |