Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Varbūtīgā spriešanā balstīta dziņa izstrāde meļu kauliņu spēlei
Nosaukums angļu valodā Development of a Probabilistic Reasoning Engine for the Liar's Dice Game
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Egons Lavendelis
Recenzents Alla Anohina-Naumeca
Anotācija SECĪGA NULLES SUMMAS SPĒLE AR NEPILNU INFORMĀCIJU, MELU KAULIŅI, BEIJESA LOĢIKA, SPĒLES DZIS Šajā darbā tiek aplūkoti dažādi spēļu teorijas jēdzieni un algoritmi, galvenokārt tie, kas attiecas uz spēlēm ar nepilnu informāciju. Darbā tiek analizēti iepriekšējie risinājumi spēlēm, kas līdzīgas "Melu kauliņiem" (Liar’s Dice), kā arī citas nozīmīgas idejas šajā jomā. Darba autors ir iegvis formulu spēles sarežģītībai un spēles koka sarežģītībai vispārīgā "Melu kauliņu" spēles gadījumā (no diviem līdz N spēlētājiem). Tiek piedāvāts un īpaši izstrādātā spēles vidē ieviests jauns algoritms, kas izmanto Beijesa loģiku. Balstoties uz eksperimentālajiem rezultātiem, algoritms tiek pielāgots, lai uzlabotu tā reālo spēlēšanas līmeni. Darbā piedāvātais algoritms ir novērtēts, spēlējot pret vairākiem vienkāršākiem, taču loģiskiem algoritmiem, kurus tas būtiski pārspēj. Algoritms uzrāda arī stabilu sniegumu, spēlējot pret reāliem cilvēkiem. Turpmākajā darbā tiek apspriestas iespējamās algoritma uzlabojumu un pielāgošanas iespējas. Bakalaura darbs sastāv no 54 lapaspusēm; tas satur 11 attēlus, 4 pielikumus un 15 literatūras avotus.
Atslēgas vārdi SECĪGA NULLES SUMMAS SPĒLE AR NEPILNU INFORMĀCIJU, MELU KAULIŅI, BEIJESA LOĢIKA, SPĒLES DZIS
Atslēgas vārdi angļu valodā SEQUENTIAL ZERO-SUM GAME OF IMPERFECT INFORMATION, LIAR’S DICE, BAYESIAN REASONING, GAME ENGINE
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 27.05.2025 23:57:22