| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Computer Systems |
| Title in original language |
Varbūtīgā spriešanā balstīta dziņa izstrāde meļu kauliņu spēlei |
| Title in English |
Development of a Probabilistic Reasoning Engine for the Liar's Dice Game |
| Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
| Scientific advisor |
Egons Lavendelis |
| Reviewer |
Alla Anohina-Naumeca |
| Abstract |
SECĪGA NULLES SUMMAS SPĒLE AR NEPILNU INFORMĀCIJU, MELU KAULIŅI, BEIJESA LOĢIKA, SPĒLES DZIS
Šajā darbā tiek aplūkoti dažādi spēļu teorijas jēdzieni un algoritmi, galvenokārt tie, kas attiecas uz spēlēm ar nepilnu informāciju. Darbā tiek analizēti iepriekšējie risinājumi spēlēm, kas līdzīgas "Melu kauliņiem" (Liar’s Dice), kā arī citas nozīmīgas idejas šajā jomā. Darba autors ir iegvis formulu spēles sarežģītībai un spēles koka sarežģītībai vispārīgā "Melu kauliņu" spēles gadījumā (no diviem līdz N spēlētājiem). Tiek piedāvāts un īpaši izstrādātā spēles vidē ieviests jauns algoritms, kas izmanto Beijesa loģiku. Balstoties uz eksperimentālajiem rezultātiem, algoritms tiek pielāgots, lai uzlabotu tā reālo spēlēšanas līmeni. Darbā piedāvātais algoritms ir novērtēts, spēlējot pret vairākiem vienkāršākiem, taču loģiskiem algoritmiem, kurus tas būtiski pārspēj. Algoritms uzrāda arī stabilu sniegumu, spēlējot pret reāliem cilvēkiem. Turpmākajā darbā tiek apspriestas iespējamās algoritma uzlabojumu un pielāgošanas iespējas.
Bakalaura darbs sastāv no 54 lapaspusēm; tas satur 11 attēlus, 4 pielikumus un 15 literatūras avotus. |
| Keywords |
SECĪGA NULLES SUMMAS SPĒLE AR NEPILNU INFORMĀCIJU, MELU KAULIŅI, BEIJESA LOĢIKA, SPĒLES DZIS |
| Keywords in English |
SEQUENTIAL ZERO-SUM GAME OF IMPERFECT INFORMATION, LIAR’S DICE, BAYESIAN REASONING, GAME ENGINE |
| Language |
eng |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
27.05.2025 23:57:22 |