Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Pārmeklēšanā un neironu tīklos sakņota hibrīda risinājuma izstrāde spēlei TOOT un OTTO
Nosaukums angļu valodā Development of a Hybrid Solution Based on Search Algorithms and Neural Networks for the Game TOOT and OTTO
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Egons Lavendelis
Recenzents Kristaps Bērziņš
Anotācija Šajā bakalaura darbā tiek izstrādāts hibrīds risinājums spēlei TOOT un OTTO, kas balstīts uz pārmeklēšanas algoritmiem un neironu tīkliem. Darba mērķis ir uzlabot spēles efektivitāti un nodrošināt optimālu spēles gaitu, izmantojot mākslīgā intelekta palīdzību. Pētījumā tiek analizēti dažādi pārmeklēšanas algoritmi (Minimax, Alfa-Beta, Monte Carlo) un neironu tīklu modeļi (MLP, CNN, RNN), kā arī esošie hibrīdie risinājumi spēļu nozarē. Praktiskajā daļā tiek izveidots un implementēts hibrīds algoritms, kas apvieno pārmeklēšanas algoritmus ar neironu tīkliem, un veikta tā salīdzināšana ar tradicionālajiem risinājumiem. Darba rezultāti parāda, ka, lai gan hibrīdais risinājums ir iemācījies vieglas stratēģijas, tas tomēr nespēj pārspēt tradicionālo alfa-beta algoritmu. Dati par darba apjomu – 51 lappuses, 11 attēli, 4 tabulas, 3 pielikumi un 38 izmantotie informācijas avoti.
Atslēgas vārdi Pārmeklēšanas algoritmi, neironu tīkli, TOOT un OTTO, mākslīgais intelekts.
Atslēgas vārdi angļu valodā Search algorithms, neural networks, TOOT and OTTO, artificial intelligence.
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 27.05.2025 23:55:33