Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Viedās datortehnoloģijas
Nosaukums Interaktīvas virtuālās mācīšanās modeļu analīze un izglītības lietotnes prototipa izstrāde ar VR/AR tehnoloģijas palīdzību
Nosaukums angļu valodā Analysis of Interactive Virtual Learning Models and Development of an Educational Application Prototype Using VR/AR Technology
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Natālija Prokofjeva
Recenzents Māris Kaļinka
Anotācija Bakalaura darbs tips: 1. tips: Moderno risinājumu izpēte Bakalaura darbā analizēti mūsdienu interaktīvās un virtuālās mācīšanās modeļi, kā arī izstrādāts izglītības lietotnes prototips, izmantojot virtuālās (VR) un papildinātās (AR) realitātes tehnoloģijas. Darba ietvaros veikta esošo risinājumu un tehnoloģiju analīze, definētas to priekšrocības un trūkumi izglītībā, kā arī pamatotas izvēlētās platformas un tehniskās prasības. Prakses daļā izveidots ķīmijas virtuālās laboratorijas prototips, izmantojot A-Frame WebVR platformu, kura nodrošina vienkāršu piekļuvi un interaktīvu mācību pieredzi. Pirmajā nodaļā tika apskatīti mūsdienu interaktīvās un virtuālās mācīšanās modeļi, akcentējot aktuālos risinājumus un VR/AR tehnoloģiju iespējas izglītības jomā. Tika izvērtētas šo tehnoloģiju priekšrocības un izaicinājumi mācību procesā. Otrajā nodaļā tika analizēti tehnoloģiskie pamati, kas nepieciešami izglītības lietotnes prototipa izstrādei, apskatītas VR/AR platformas un izstrādes rīki, kā arī definētas tehniskās prasības un veikta piemērotāko tehnoloģiju izvēle. Trešajā nodaļā aprakstīts praktiskais prototipa izstrādes process — sākot no lietotnes prasību definēšanas līdz tās arhitektūras izstrādei un virtuālās ķīmijas laboratorijas realizācijai, kas ietver galveno lapu, eksperimenta simulāciju un testu. Ceturtajā nodaļā tika veikta sabiedrības un lietotāju viedokļa izzināšana, izmantojot aptaujas. Tiks aprakstīta aptaujas izstrāde, analizēti rezultāti un izdarīti secinājumi par sabiedrības attieksmi pret VR/AR tehnoloģijām izglītībā. Piektajā nodaļā notiks eksperimenta veikšana ar ekspertu līdzdalību, lai novērtētu izstrādātā prototipa kvalitāti un praktisko pielietojumu. Tiks izmantota skaitliskā vērtēšana un analizēta vienprātība, izmantojot Kendala konkordances koeficientu. Darbs sniedz ieguldījumu digitālās izglītības jomā, piedāvājot piemēru, kā izmantot VR/AR tehnoloģijas, lai modernizētu mācību vidi un padarītu mācību procesu pieejamāku, interaktīvāku un aizraujošāku.
Atslēgas vārdi virtuālā realitāte, papildinātā realitāte, interaktīvā mācīšanās, VR/AR izglītībā, virtuālā laboratorija, A-Frame, prototips, e-mācības.
Atslēgas vārdi angļu valodā virtual reality, augmented reality, interactive learning, VR/AR in education, virtual laboratory, A-Frame, prototype, e-learning.
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 27.05.2025 23:07:03