Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Smart Computer Technologies
Title in original language Interaktīvas virtuālās mācīšanās modeļu analīze un izglītības lietotnes prototipa izstrāde ar VR/AR tehnoloģijas palīdzību
Title in English Analysis of Interactive Virtual Learning Models and Development of an Educational Application Prototype Using VR/AR Technology
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Natālija Prokofjeva
Reviewer Māris Kaļinka
Abstract Bakalaura darbs tips: 1. tips: Moderno risinājumu izpēte Bakalaura darbā analizēti mūsdienu interaktīvās un virtuālās mācīšanās modeļi, kā arī izstrādāts izglītības lietotnes prototips, izmantojot virtuālās (VR) un papildinātās (AR) realitātes tehnoloģijas. Darba ietvaros veikta esošo risinājumu un tehnoloģiju analīze, definētas to priekšrocības un trūkumi izglītībā, kā arī pamatotas izvēlētās platformas un tehniskās prasības. Prakses daļā izveidots ķīmijas virtuālās laboratorijas prototips, izmantojot A-Frame WebVR platformu, kura nodrošina vienkāršu piekļuvi un interaktīvu mācību pieredzi. Pirmajā nodaļā tika apskatīti mūsdienu interaktīvās un virtuālās mācīšanās modeļi, akcentējot aktuālos risinājumus un VR/AR tehnoloģiju iespējas izglītības jomā. Tika izvērtētas šo tehnoloģiju priekšrocības un izaicinājumi mācību procesā. Otrajā nodaļā tika analizēti tehnoloģiskie pamati, kas nepieciešami izglītības lietotnes prototipa izstrādei, apskatītas VR/AR platformas un izstrādes rīki, kā arī definētas tehniskās prasības un veikta piemērotāko tehnoloģiju izvēle. Trešajā nodaļā aprakstīts praktiskais prototipa izstrādes process — sākot no lietotnes prasību definēšanas līdz tās arhitektūras izstrādei un virtuālās ķīmijas laboratorijas realizācijai, kas ietver galveno lapu, eksperimenta simulāciju un testu. Ceturtajā nodaļā tika veikta sabiedrības un lietotāju viedokļa izzināšana, izmantojot aptaujas. Tiks aprakstīta aptaujas izstrāde, analizēti rezultāti un izdarīti secinājumi par sabiedrības attieksmi pret VR/AR tehnoloģijām izglītībā. Piektajā nodaļā notiks eksperimenta veikšana ar ekspertu līdzdalību, lai novērtētu izstrādātā prototipa kvalitāti un praktisko pielietojumu. Tiks izmantota skaitliskā vērtēšana un analizēta vienprātība, izmantojot Kendala konkordances koeficientu. Darbs sniedz ieguldījumu digitālās izglītības jomā, piedāvājot piemēru, kā izmantot VR/AR tehnoloģijas, lai modernizētu mācību vidi un padarītu mācību procesu pieejamāku, interaktīvāku un aizraujošāku.
Keywords virtuālā realitāte, papildinātā realitāte, interaktīvā mācīšanās, VR/AR izglītībā, virtuālā laboratorija, A-Frame, prototips, e-mācības.
Keywords in English virtual reality, augmented reality, interactive learning, VR/AR in education, virtual laboratory, A-Frame, prototype, e-learning.
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 27.05.2025 23:07:03