Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Algoritma izstrāde trīs spēlētāju Othello spēlei
Nosaukums angļu valodā Developing an Algorithm for a Three-Player Based Othello Game
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Vita Šakele
Recenzents Amir Zarei Kalat
Anotācija Othello, klasiska galda spēle, kas tradicionāli paredzēta diviem spēlētājiem, rada unikālus izaicinājumus mākslīgajam intelektam (MI), kad tā tiek pielāgota trīs spēlētāju formātam. Šis paplašinājums ievērojami palielina stratēģisko sarežģītību lielākas stāvokļu telpas un sarežģītas sadarbības-sacensības dinamikas dēļ, veidojot šīs disertācijas pētniecības jomu. Šī darba mērķis bija izstrādāt un novērtēt MI algoritmu, kas spēj apgūt šīs sarežģītības trīs spēlētāju Othello vidē. Lai to risinātu, tika modificēti spēles noteikumi, tostarp ieviests sešstūrains laukums, un tika ieviesta hibrīda MI sistēma. Šī sistēma integrē divgalvu neironu tīklu, kas apmācīts, izmantojot pašspēlēšanu, lai prognozētu gājienu varbūtības un spēles rezultātus, ar Monte Karlo koku meklēšanu, lai vadītu lēmumu pieņemšanu. Empīriskā validācija parādīja, ka izstrādātais MI dzinējs sasniedza izcilu stratēģisko spēku, pastāvīgi pārspējot iedibinātās vairāku spēlētāju MI metodes. Turklāt dzinējs demonstrēja spēcīgu skaitļošanas efektivitāti, efektīvi līdzsvarojot dziļu stratēģisko analīzi ar praktisku veiktspēju, un tā mācīšanās process tika apstiprināts kā veiksmīgs, orientējoties sarežģītās mijiedarbībās, kas raksturīgas trīs spēlētāju Othello. Bakalaura darbs sastāv no 62 lappusēm; tajā ir 19 attēli, divi pielikumi, 50 avoti.
Atslēgas vārdi OTHELLO, MONTE KARLO KOKU MEKLĒŠANA, PASTIPRINĀŠANAS MĀCĪŠANĀS, NEIRĀLU TĪKLS
Atslēgas vārdi angļu valodā OTHELLO, MONTE CARLO TREE SEARCH, REINFORCEMENT LEARNING, NEURAL NETWORK
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 27.05.2025 21:01:37