Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Computer Systems
Title in original language Algoritma izstrāde trīs spēlētāju Othello spēlei
Title in English Developing an Algorithm for a Three-Player Based Othello Game
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Vita Šakele
Reviewer Amir Zarei Kalat
Abstract Othello, klasiska galda spēle, kas tradicionāli paredzēta diviem spēlētājiem, rada unikālus izaicinājumus mākslīgajam intelektam (MI), kad tā tiek pielāgota trīs spēlētāju formātam. Šis paplašinājums ievērojami palielina stratēģisko sarežģītību lielākas stāvokļu telpas un sarežģītas sadarbības-sacensības dinamikas dēļ, veidojot šīs disertācijas pētniecības jomu. Šī darba mērķis bija izstrādāt un novērtēt MI algoritmu, kas spēj apgūt šīs sarežģītības trīs spēlētāju Othello vidē. Lai to risinātu, tika modificēti spēles noteikumi, tostarp ieviests sešstūrains laukums, un tika ieviesta hibrīda MI sistēma. Šī sistēma integrē divgalvu neironu tīklu, kas apmācīts, izmantojot pašspēlēšanu, lai prognozētu gājienu varbūtības un spēles rezultātus, ar Monte Karlo koku meklēšanu, lai vadītu lēmumu pieņemšanu. Empīriskā validācija parādīja, ka izstrādātais MI dzinējs sasniedza izcilu stratēģisko spēku, pastāvīgi pārspējot iedibinātās vairāku spēlētāju MI metodes. Turklāt dzinējs demonstrēja spēcīgu skaitļošanas efektivitāti, efektīvi līdzsvarojot dziļu stratēģisko analīzi ar praktisku veiktspēju, un tā mācīšanās process tika apstiprināts kā veiksmīgs, orientējoties sarežģītās mijiedarbībās, kas raksturīgas trīs spēlētāju Othello. Bakalaura darbs sastāv no 62 lappusēm; tajā ir 19 attēli, divi pielikumi, 50 avoti.
Keywords OTHELLO, MONTE KARLO KOKU MEKLĒŠANA, PASTIPRINĀŠANAS MĀCĪŠANĀS, NEIRĀLU TĪKLS
Keywords in English OTHELLO, MONTE CARLO TREE SEARCH, REINFORCEMENT LEARNING, NEURAL NETWORK
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 27.05.2025 21:01:37