Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Reāllaika reklāmas filtrēšana un personalizēšana papildinātajā realitātē
Nosaukums angļu valodā Real-Time Advertisement Filtering and Personalization in Augmented Reality
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Katrīna Šmite
Recenzents Valdis Saulespurēns
Anotācija ANOTĀCIJA NEIRONU TĪKLI, PAPILDINĀTĀ REALITĀTE 1. tips: Moderno risinājumu izpēte Mūsdienu sabiedrība pastāvīgi tiek pakļauta reklāmas informācijas daudzumam, kas var negatīvi ietekmēt uzmanību, emocionālo stāvokli un lēmumu pieņemšanas procesus. Ar papildinātās realitātes (AR) tehnoloģiju attīstību rodas iespēja pielāgot apkārtējo vidi atbilstoši lietotāja vēlmēm. Šī bakalaura darba mērķis ir izstrādāt un novērtēt sistēmu, kas izmanto neironu tīklus, lai reāllaikā atpazītu un aizstātu reklāmas banerus AR vidē, tādējādi uzlabojot lietotāja pieredzi un samazinot nevēlamas ietekmes no reklāmām. Pētījums ietver esošo reklāmas satura atpazīšanas metožu analīzi, piemērotu neironu tīklu arhitektūru izvēli reāllaika video apstrādei, speciāla modeļa izveidi reklāmu atpazīšanai reāllaikā un moduļu izstrādi satura aizstāšanai AR vidē. Pētījumā salīdzināti vienpakāpes detektori (īpaši YOLO arhitektūra), secinot, ka vienpakāpes detektori ir piemērotāki reāllaika lietojumiem. Veicot sistemātisku testēšanu ar dažādiem YOLO modeļiem (YOLOv11X, YOLOv12X, YOLOv12M, YOLOv12S, YOLOv12N) uz speciāli reklāmu atpazīšanai izveidotām datu kopām, pētījumā tika sasniegta augsta precizitāte reklāmu detektēšanā (līdz 84,8% precizitāte, 84,1% atsaukšanas vērtība).
Atslēgas vārdi NEIRONU TĪKLI, PAPILDINĀTĀ REALITĀTE
Atslēgas vārdi angļu valodā NEURAL NETWORKS, AUGMENTED REALITY
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 27.05.2025 19:37:23