| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
| Nosaukums |
Reāllaika reklāmas filtrēšana un personalizēšana papildinātajā realitātē |
| Nosaukums angļu valodā |
Real-Time Advertisement Filtering and Personalization in Augmented Reality |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Katrīna Šmite |
| Recenzents |
Valdis Saulespurēns |
| Anotācija |
ANOTĀCIJA
NEIRONU TĪKLI, PAPILDINĀTĀ REALITĀTE
1. tips: Moderno risinājumu izpēte
Mūsdienu sabiedrība pastāvīgi tiek pakļauta reklāmas informācijas daudzumam, kas var negatīvi ietekmēt uzmanību, emocionālo stāvokli un lēmumu pieņemšanas procesus. Ar papildinātās realitātes (AR) tehnoloģiju attīstību rodas iespēja pielāgot apkārtējo vidi atbilstoši lietotāja vēlmēm. Šī bakalaura darba mērķis ir izstrādāt un novērtēt sistēmu, kas izmanto neironu tīklus, lai reāllaikā atpazītu un aizstātu reklāmas banerus AR vidē, tādējādi uzlabojot lietotāja pieredzi un samazinot nevēlamas ietekmes no reklāmām. Pētījums ietver esošo reklāmas satura atpazīšanas metožu analīzi, piemērotu neironu tīklu arhitektūru izvēli reāllaika video apstrādei, speciāla modeļa izveidi reklāmu atpazīšanai reāllaikā un moduļu izstrādi satura aizstāšanai AR vidē. Pētījumā salīdzināti vienpakāpes detektori (īpaši YOLO arhitektūra), secinot, ka vienpakāpes detektori ir piemērotāki reāllaika lietojumiem. Veicot sistemātisku testēšanu ar dažādiem YOLO modeļiem (YOLOv11X, YOLOv12X, YOLOv12M, YOLOv12S, YOLOv12N) uz speciāli reklāmu atpazīšanai izveidotām datu kopām, pētījumā tika sasniegta augsta precizitāte reklāmu detektēšanā (līdz 84,8% precizitāte, 84,1% atsaukšanas vērtība). |
| Atslēgas vārdi |
NEIRONU TĪKLI, PAPILDINĀTĀ REALITĀTE |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
NEURAL NETWORKS, AUGMENTED REALITY |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
27.05.2025 19:37:23 |