Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Computer Systems
Title in original language Reāllaika reklāmas filtrēšana un personalizēšana papildinātajā realitātē
Title in English Real-Time Advertisement Filtering and Personalization in Augmented Reality
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Katrīna Šmite
Reviewer Valdis Saulespurēns
Abstract ANOTĀCIJA NEIRONU TĪKLI, PAPILDINĀTĀ REALITĀTE 1. tips: Moderno risinājumu izpēte Mūsdienu sabiedrība pastāvīgi tiek pakļauta reklāmas informācijas daudzumam, kas var negatīvi ietekmēt uzmanību, emocionālo stāvokli un lēmumu pieņemšanas procesus. Ar papildinātās realitātes (AR) tehnoloģiju attīstību rodas iespēja pielāgot apkārtējo vidi atbilstoši lietotāja vēlmēm. Šī bakalaura darba mērķis ir izstrādāt un novērtēt sistēmu, kas izmanto neironu tīklus, lai reāllaikā atpazītu un aizstātu reklāmas banerus AR vidē, tādējādi uzlabojot lietotāja pieredzi un samazinot nevēlamas ietekmes no reklāmām. Pētījums ietver esošo reklāmas satura atpazīšanas metožu analīzi, piemērotu neironu tīklu arhitektūru izvēli reāllaika video apstrādei, speciāla modeļa izveidi reklāmu atpazīšanai reāllaikā un moduļu izstrādi satura aizstāšanai AR vidē. Pētījumā salīdzināti vienpakāpes detektori (īpaši YOLO arhitektūra), secinot, ka vienpakāpes detektori ir piemērotāki reāllaika lietojumiem. Veicot sistemātisku testēšanu ar dažādiem YOLO modeļiem (YOLOv11X, YOLOv12X, YOLOv12M, YOLOv12S, YOLOv12N) uz speciāli reklāmu atpazīšanai izveidotām datu kopām, pētījumā tika sasniegta augsta precizitāte reklāmu detektēšanā (līdz 84,8% precizitāte, 84,1% atsaukšanas vērtība).
Keywords NEIRONU TĪKLI, PAPILDINĀTĀ REALITĀTE
Keywords in English NEURAL NETWORKS, AUGMENTED REALITY
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 27.05.2025 19:37:23