| Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Informācijas tehnoloģijas |
| Nosaukums |
Virtuālās realitātes tehnoloģijas izglītības satura veidošanai |
| Nosaukums angļu valodā |
Virtual reality technologies in creating educational content |
| Struktūrvienība |
0L100 Dabas un inženierzinātņu centrs |
| Darba vadītājs |
Inta Znotiņa |
| Recenzents |
Dace Kūma |
| Anotācija |
Darba autors: Aleksandrs Supruns
Darba tēma: Virtuālās realitātes tehnoloģijas izglītības satura veidošanā
Darba veids: Maģistra darbs
Studiju programma: Profesionālā maģistra studiju programma “Informācijas tehnoloģija”
Darba zinātniskā vadītāja: Mg.sc.edu. Inta Znotiņa
Darba apjoms: 61 lpp
Atslēgas vārdi: Virtuālā realitāte, izglītība, lietotāja uzvedība, digitālās tehnoloģijas
Pētījuma problēma: Tehniski izaicinājumi un resursu trūkums apgrūtina VR tehnoloģiju iekļaušanu skolu mācību procesā, tādējādi ierobežojot jauniešu iespējas pilnvērtīgi izmantot iedziļinošu izglītības pieredzi.
Pētniecības jautājumi: Kādi ir galvenie izaicinājumi un iespējas virtuālās realitātes integrēšanai Latvijas skolu izglītības procesā, un kā skolēnu iesaiste un izpratne mainās, izmantojot VR tehnoloģijas salīdzinājumā ar tradicionālām mācību metodēm?
Pētījuma mērķis: Izpētīt virtuālās realitātes tehnoloģiju pielietošanas iespējas izglītības procesos Latvijā un identificēt ar to saistītos izaicinājumus.
Darba saturs: Darbā ietverts literatūras pārskats, starptautisku un Latvijas piemēru analīze, intervija ar ZIIC ekspertiem, skolotāju aptauja, izglītojošas VR lietojumprogrammas izstrādes gaitas apraksts un izstrādātās lietojumprogrammas aprobācijas skolā datu apkopojums, rekomendācijas skolotājiem VR satura izstrādē un izmantošanā.
Pētījuma metodes: Literatūras un avotu analīze, intervija, anketēšana, gadījumu izpēte, lietotāja uzvedības datu reģistrācija un analīze VR lietojumprogrammā, tehniskā prototipēšana un iteratīva VR izstrāde.
Pētījuma rezultāti: Pētījumos un praktiskā darbībā balstīti secinājumi par VR pielietojuma iespējām un ierobežojumiem Latvijas izglītības vidē, identificēti galvenie izaicinājumi, kas saistīti ar tehnoloģisko ieviešanu, un formulēti priekšlikumi turpmākai attīstībai.
Darba pielietojamība: Darba rezultāti var tikt izmantoti gan izstrādātājiem VR lietojumprogrammu pielietošanai izglītībā, gan pētniekiem, kas vēlas izvērtēt iedziļinošās tehnoloģijas kā alternatīvu mācību metodi dažādos izglītības līmeņos. |
| Atslēgas vārdi |
Virtuālā realitāte, izglītība, lietotāja uzvedība, digitālās tehnoloģijas |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Virtual Reality, Education, User Behavior, Digital Technologies |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
27.05.2025 11:26:16 |