Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm
Title in original language Virtuālās realitātes tehnoloģijas izglītības satura veidošanai
Title in English Virtual reality technologies in creating educational content
Department Dabas un inženierzinātņu centrs
Scientific advisor Inta Znotiņa
Reviewer Dace Kūma
Abstract Darba autors: Aleksandrs Supruns Darba tēma: Virtuālās realitātes tehnoloģijas izglītības satura veidošanā Darba veids: Maģistra darbs Studiju programma: Profesionālā maģistra studiju programma “Informācijas tehnoloģija” Darba zinātniskā vadītāja: Mg.sc.edu. Inta Znotiņa Darba apjoms: 61 lpp Atslēgas vārdi: Virtuālā realitāte, izglītība, lietotāja uzvedība, digitālās tehnoloģijas Pētījuma problēma: Tehniski izaicinājumi un resursu trūkums apgrūtina VR tehnoloģiju iekļaušanu skolu mācību procesā, tādējādi ierobežojot jauniešu iespējas pilnvērtīgi izmantot iedziļinošu izglītības pieredzi. Pētniecības jautājumi: Kādi ir galvenie izaicinājumi un iespējas virtuālās realitātes integrēšanai Latvijas skolu izglītības procesā, un kā skolēnu iesaiste un izpratne mainās, izmantojot VR tehnoloģijas salīdzinājumā ar tradicionālām mācību metodēm? Pētījuma mērķis: Izpētīt virtuālās realitātes tehnoloģiju pielietošanas iespējas izglītības procesos Latvijā un identificēt ar to saistītos izaicinājumus. Darba saturs: Darbā ietverts literatūras pārskats, starptautisku un Latvijas piemēru analīze, intervija ar ZIIC ekspertiem, skolotāju aptauja, izglītojošas VR lietojumprogrammas izstrādes gaitas apraksts un izstrādātās lietojumprogrammas aprobācijas skolā datu apkopojums, rekomendācijas skolotājiem VR satura izstrādē un izmantošanā. Pētījuma metodes: Literatūras un avotu analīze, intervija, anketēšana, gadījumu izpēte, lietotāja uzvedības datu reģistrācija un analīze VR lietojumprogrammā, tehniskā prototipēšana un iteratīva VR izstrāde. Pētījuma rezultāti: Pētījumos un praktiskā darbībā balstīti secinājumi par VR pielietojuma iespējām un ierobežojumiem Latvijas izglītības vidē, identificēti galvenie izaicinājumi, kas saistīti ar tehnoloģisko ieviešanu, un formulēti priekšlikumi turpmākai attīstībai. Darba pielietojamība: Darba rezultāti var tikt izmantoti gan izstrādātājiem VR lietojumprogrammu pielietošanai izglītībā, gan pētniekiem, kas vēlas izvērtēt iedziļinošās tehnoloģijas kā alternatīvu mācību metodi dažādos izglītības līmeņos.
Keywords Virtuālā realitāte, izglītība, lietotāja uzvedība, digitālās tehnoloģijas
Keywords in English Virtual Reality, Education, User Behavior, Digital Technologies
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 27.05.2025 11:26:16