Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Ekonomika
Nosaukums Inovāciju nozīme Vācijas autobūves nozares eksporta potenciāla veicināšanā
Nosaukums angļu valodā The Role of Innovations in Enhancing the Export Potential of the German Automotive Industry
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Regina Veckalne
Recenzents Leonards Budņiks
Anotācija Khaydarov, A. Inovāciju loma Vācijas autobūves nozares eksporta potenciāla veicināšanā: Bakalaura darbs / Khaydarov, A. (2025). Rīga: RTU IEVF, akadēmiskā bakalaura studiju programma “Ekonomika”, 61 lpp. Bakalaura darbs izstrādāts angļu valodā, to veido ievads, trīs nodaļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 61 lapaspuses, tajā iekļauti 9 attēli, 3 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā iekļauti 79 avoti angļu valodā. Darbam pielikumi netiek pievienoti. Pētījuma mērķis: analizēt inovāciju ietekmi uz Vācijas autobūves nozares eksporta potenciālu un identificēt galvenos faktorus, kas veicina tās starptautisko konkurētspēju. Pirmajā darba daļā aplūkoti teorētiskie aspekti par inovāciju ietekmi uz eksporta potenciālu. Autors analizē inovāciju jēdzienu un to nozīmi ekonomiskajā attīstībā, inovāciju attīstības īpatnības autobūves nozarē, kā arī inovāciju darbības normatīvo regulējumu šajā nozarē. Otrajā daļā ir iekļauta Vācijas autobūves nozares pašreizējā stāvokļa analīze un inovāciju loma tās eksporta potenciāla palielināšanā. Tajā ir sniegta Vācijas autobūves uzņēmumu SWOT analīze un novērtēta inovatīvu tehnoloģiju ietekme uz to konkurētspēju. Šajā daļā ir ietverti arī praktiski ieteikumi nozares eksporta potenciāla stiprināšanai, integrējot inovācijas, digitalizējot ražošanas procesus un īstenojot ilgtspējīgas attīstības stratēģijas. Nozīmīgākie rezultāti: Autors secina, ka inovācijas ir galvenais virzītājspēks Vācijas autobūves nozares eksporta potenciāla palielināšanai. Digitālo risinājumu ieviešana, elektrisko transportlīdzekļu attīstība un ražošanas automatizācija ļauj Vācijas uzņēmumiem saglabāt līderpozīcijas globālajā tirgū. SWOT analīze apliecina, ka ilgtspējīga attīstība un digitālā transformācija ir būtiski konkurētspējas faktori.
Atslēgas vārdi Atslēgas vārdi: inovācijas, eksporta potenciāls, autobūves nozare, konkurētspēja, Vācija, digitalizācija, ilgtspējīga attīstība
Atslēgas vārdi angļu valodā Keywords: innovation, export potential, automotive industry, competitiveness, Germany, digitalization, sustainable development
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 27.05.2025 10:08:35