| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Economics |
| Title in original language |
Inovāciju nozīme Vācijas autobūves nozares eksporta potenciāla veicināšanā |
| Title in English |
The Role of Innovations in Enhancing the Export Potential of the German Automotive Industry |
| Department |
22000 Faculty of Engineering Economics and Management |
| Scientific advisor |
Regina Veckalne |
| Reviewer |
Leonards Budņiks |
| Abstract |
Khaydarov, A. Inovāciju loma Vācijas autobūves nozares eksporta potenciāla
veicināšanā: Bakalaura darbs / Khaydarov, A. (2025). Rīga: RTU IEVF, akadēmiskā bakalaura
studiju programma “Ekonomika”, 61 lpp.
Bakalaura darbs izstrādāts angļu valodā, to veido ievads, trīs nodaļas, secinājumi un
priekšlikumi. Darba apjoms ir 61 lapaspuses, tajā iekļauti 9 attēli, 3 tabulas. Izmantotajā
literatūras un avotu sarakstā iekļauti 79 avoti angļu valodā. Darbam pielikumi netiek pievienoti.
Pētījuma mērķis: analizēt inovāciju ietekmi uz Vācijas autobūves nozares eksporta
potenciālu un identificēt galvenos faktorus, kas veicina tās starptautisko konkurētspēju.
Pirmajā darba daļā aplūkoti teorētiskie aspekti par inovāciju ietekmi uz eksporta
potenciālu. Autors analizē inovāciju jēdzienu un to nozīmi ekonomiskajā attīstībā, inovāciju
attīstības īpatnības autobūves nozarē, kā arī inovāciju darbības normatīvo regulējumu šajā
nozarē.
Otrajā daļā ir iekļauta Vācijas autobūves nozares pašreizējā stāvokļa analīze un
inovāciju loma tās eksporta potenciāla palielināšanā. Tajā ir sniegta Vācijas autobūves
uzņēmumu SWOT analīze un novērtēta inovatīvu tehnoloģiju ietekme uz to konkurētspēju. Šajā
daļā ir ietverti arī praktiski ieteikumi nozares eksporta potenciāla stiprināšanai, integrējot
inovācijas, digitalizējot ražošanas procesus un īstenojot ilgtspējīgas attīstības stratēģijas.
Nozīmīgākie rezultāti: Autors secina, ka inovācijas ir galvenais virzītājspēks Vācijas
autobūves nozares eksporta potenciāla palielināšanai. Digitālo risinājumu ieviešana, elektrisko
transportlīdzekļu attīstība un ražošanas automatizācija ļauj Vācijas uzņēmumiem saglabāt
līderpozīcijas globālajā tirgū. SWOT analīze apliecina, ka ilgtspējīga attīstība un digitālā
transformācija ir būtiski konkurētspējas faktori. |
| Keywords |
Atslēgas vārdi: inovācijas, eksporta potenciāls, autobūves nozare, konkurētspēja, Vācija, digitalizācija, ilgtspējīga attīstība |
| Keywords in English |
Keywords: innovation, export potential, automotive industry, competitiveness, Germany, digitalization, sustainable development |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
27.05.2025 10:08:35 |