Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Intelektuālas robotizētas sistēmas
Nosaukums Dažādu joslu radara datu sapludināšana bezpilota laivas kartēšanas uzdevumam
Nosaukums angļu valodā Multi-band Radar Fusion for Uncrewed Surface Vehicle Mapping Task
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Egons Lavendelis
Recenzents Ilze Andersone
Anotācija Šis maģistra darbs izpēta metodes un rezultātus dažādu joslu, konkrēti, X un Wjoslu, radara sensoru sapludināšanai piekrastes kartēšanas pielietojumam. Radars jau izsenis ir iegājis kā galvenais vides uztveres sensors jūrniecībā, pateicoties tā veikstspējai skarbos laikapstākļos. Tomēr specifiski radara sensora parametri ir ļoti atkarīgi no izmantotās frekvenču joslas. Pašlaik trūkst pētījumu par vairāku, dažādu joslu sapludināšanu bezpilota laivu kartēšanas uzdevumam. Balstoties uz revolucionāro MOANA datu kopu, šis darbs implementē gan X, gan W joslas radara datus vienotā piekrastes kartēšanas sistēmā un apskata sapludināšanas tehnikas gan datu, gan iezīmju līmenī. Karšu kvalitāte tiek novērtēta pret patieso karti, izmantojot vidējo Hausdorfa attāluma metriku. Rezultāti parāda, ka abu tipu radari pilda dažādas uztveres lomas: W-joslas radars uztver tuvumā esošos šķēršļus ar augstu precizitāti, kamēr X-joslas radars spēj uztvert un nokartēt tālumā esošas iezīmes. Sapludinot sensoru informāciju, kopējā karšu kvalitātie tiek uzlabota 13.4%, izmanotjot datu līmeņa sapludināšanu, un 9.0% ar iezīmju līmeņa sapludināšanu. Tomēr sapludināšana neuzlaboja lokālās kartes kvalitāti, kur viens W-joslas sensors uzrādīja vislabāko veiktspēju.
Atslēgas vārdi RADARS, DAUDZJOSLU, SENSORU SAPLUDINĀŠANA, KARTĒŠANA, BEZPILOTA LAIVAS
Atslēgas vārdi angļu valodā RADAR, MULTIBAND, SENSOR FUSION, MAPPING, UNCREWED SURFACE VEHICLE
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2025 23:59:26