Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Viedās datortehnoloģijas
Nosaukums Vēsturisko objektu rekonstrukcija, izmantojot paplašināto realitāti un marķieru tehnoloģijas
Nosaukums angļu valodā Reconstruction of Historical Objects Using Augmented Reality and Marker Technologies
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Olga Krutikova
Recenzents Māris Kaļinka
Anotācija Daži mūsdienu vēsturiskie objekti atrodas sabrukušā stāvoklī vai to arhitektūra ir mainīta. Vēsturiskie zīmējumi un fotogrāfijas nenodrošina mijiedarbības pieredzi ar objektu, bet mūsdienu progress, īpaši paplašinātās realitātes (Augmented Reality) tehnoloģijas, piedāvā iespēju redzēt kultūrvēsturiskus objektus to pilnajā krāšņumā. Bakalaura darba ietvaros tika apsvērta paplašinātās realitātes tehnoloģija, to pielietojums, apskatītas vēsturisko objektu 3D (3-Dimensional) rekonstrukcijas metodes un izsekošanas tehnoloģijas, marķieru (Marker-based) un bez-marķieru (Markerless) tehnoloģija, kā rezultātā, izmantojot Vuforia Engine, Unity izstrādes vidē tika izstrādāta Android mobila lietotne ar iespēju apskatīt rekonstruētu vēsturisko ēku 3D modeļus, kas tika patstāvīgi rekonstruēti Blender programmatūrā. Darba eksperimentālajā daļā tika veikti trīs eksperimenti. Pirmajā eksperimentā tika reģistrēts marķiera atrašanai veltītais laiks, izmantojot dažāda veida marķieru attēlus, ka fotogrāfijas, zīmēti attēli un mākslīgā intelekta ģenerēti attēli. Vislabākais un stabilākais rezultāts tika iegūts, izmantojot ēkas fasādes marķiera fotogrāfiju ar nosaukumu test4. Otrais eksperiments bija vērsts uz bez-marķēšanas tehnoloģijas analīzi dažādu virsmas tekstūru atrašanai, un pēdējā eksperimentā tika apstiprināta atkarība, ka, palielinoties poligonu (polygon) skaitam, palielinās arī tālruņa sistēmas slodze.
Atslēgas vārdi Paplašināta realitāte (AR), marķieru tehnoloģija, bez-marķieru tehnoloģija, Android lietotne, vēsturisko objektu rekonstrukcija
Atslēgas vārdi angļu valodā Augmented Reality (AR), Marker-based technology, Markerless technology, Android application, historical object reconstruction
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2025 21:28:50