Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Smart Computer Technologies
Title in original language Vēsturisko objektu rekonstrukcija, izmantojot paplašināto realitāti un marķieru tehnoloģijas
Title in English Reconstruction of Historical Objects Using Augmented Reality and Marker Technologies
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Olga Krutikova
Reviewer Māris Kaļinka
Abstract Daži mūsdienu vēsturiskie objekti atrodas sabrukušā stāvoklī vai to arhitektūra ir mainīta. Vēsturiskie zīmējumi un fotogrāfijas nenodrošina mijiedarbības pieredzi ar objektu, bet mūsdienu progress, īpaši paplašinātās realitātes (Augmented Reality) tehnoloģijas, piedāvā iespēju redzēt kultūrvēsturiskus objektus to pilnajā krāšņumā. Bakalaura darba ietvaros tika apsvērta paplašinātās realitātes tehnoloģija, to pielietojums, apskatītas vēsturisko objektu 3D (3-Dimensional) rekonstrukcijas metodes un izsekošanas tehnoloģijas, marķieru (Marker-based) un bez-marķieru (Markerless) tehnoloģija, kā rezultātā, izmantojot Vuforia Engine, Unity izstrādes vidē tika izstrādāta Android mobila lietotne ar iespēju apskatīt rekonstruētu vēsturisko ēku 3D modeļus, kas tika patstāvīgi rekonstruēti Blender programmatūrā. Darba eksperimentālajā daļā tika veikti trīs eksperimenti. Pirmajā eksperimentā tika reģistrēts marķiera atrašanai veltītais laiks, izmantojot dažāda veida marķieru attēlus, ka fotogrāfijas, zīmēti attēli un mākslīgā intelekta ģenerēti attēli. Vislabākais un stabilākais rezultāts tika iegūts, izmantojot ēkas fasādes marķiera fotogrāfiju ar nosaukumu test4. Otrais eksperiments bija vērsts uz bez-marķēšanas tehnoloģijas analīzi dažādu virsmas tekstūru atrašanai, un pēdējā eksperimentā tika apstiprināta atkarība, ka, palielinoties poligonu (polygon) skaitam, palielinās arī tālruņa sistēmas slodze.
Keywords Paplašināta realitāte (AR), marķieru tehnoloģija, bez-marķieru tehnoloģija, Android lietotne, vēsturisko objektu rekonstrukcija
Keywords in English Augmented Reality (AR), Marker-based technology, Markerless technology, Android application, historical object reconstruction
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 26.05.2025 21:28:50