| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Smart Computer Technologies |
| Title in original language |
Vēsturisko objektu rekonstrukcija, izmantojot paplašināto realitāti un marķieru tehnoloģijas |
| Title in English |
Reconstruction of Historical Objects Using Augmented Reality and Marker Technologies |
| Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
| Scientific advisor |
Olga Krutikova |
| Reviewer |
Māris Kaļinka |
| Abstract |
Daži mūsdienu vēsturiskie objekti atrodas sabrukušā stāvoklī vai to arhitektūra
ir mainīta. Vēsturiskie zīmējumi un fotogrāfijas nenodrošina mijiedarbības pieredzi ar
objektu, bet mūsdienu progress, īpaši paplašinātās realitātes (Augmented Reality)
tehnoloģijas, piedāvā iespēju redzēt kultūrvēsturiskus objektus to pilnajā krāšņumā.
Bakalaura darba ietvaros tika apsvērta paplašinātās realitātes tehnoloģija, to
pielietojums, apskatītas vēsturisko objektu 3D (3-Dimensional) rekonstrukcijas
metodes un izsekošanas tehnoloģijas, marķieru (Marker-based) un bez-marķieru
(Markerless) tehnoloģija, kā rezultātā, izmantojot Vuforia Engine, Unity izstrādes vidē
tika izstrādāta Android mobila lietotne ar iespēju apskatīt rekonstruētu vēsturisko ēku
3D modeļus, kas tika patstāvīgi rekonstruēti Blender programmatūrā.
Darba eksperimentālajā daļā tika veikti trīs eksperimenti. Pirmajā eksperimentā
tika reģistrēts marķiera atrašanai veltītais laiks, izmantojot dažāda veida marķieru
attēlus, ka fotogrāfijas, zīmēti attēli un mākslīgā intelekta ģenerēti attēli. Vislabākais
un stabilākais rezultāts tika iegūts, izmantojot ēkas fasādes marķiera fotogrāfiju ar
nosaukumu test4. Otrais eksperiments bija vērsts uz bez-marķēšanas tehnoloģijas
analīzi dažādu virsmas tekstūru atrašanai, un pēdējā eksperimentā tika apstiprināta
atkarība, ka, palielinoties poligonu (polygon) skaitam, palielinās arī tālruņa sistēmas
slodze. |
| Keywords |
Paplašināta realitāte (AR), marķieru tehnoloģija, bez-marķieru tehnoloģija, Android lietotne, vēsturisko objektu rekonstrukcija |
| Keywords in English |
Augmented Reality (AR), Marker-based technology, Markerless technology, Android application, historical object reconstruction |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
26.05.2025 21:28:50 |