| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
| Nosaukums |
Vairāku spēlētāju pilnās informācijas spēles dziņa realizācija |
| Nosaukums angļu valodā |
Engine Development for Multiple Player Game with Perfect Information |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Egons Lavendelis |
| Recenzents |
Jānis Grundspeņķis |
| Anotācija |
Maģistra darba fokusā ir vairāku spēlētāju nulles summas pilnās informācijas determinēto spēles dziņa izstrāde ar pārmeklēšanas algoritmiem un novērtējuma funkcijas konstruēšanu.
Darbs tiek fokusēts uz Čaturadži spēles - šaha variants ar četriem spēlētājiem un samazināto figūru skaitu - dziņa izstrādi.
Darbā tiek apskatīti trīs pārmeklēšanas algoritmi, kuri ir tuvu divu spēlētāju šahā izmantotajam minimaksa algoritmam.
Novērtējuma funkcijas konstruēšana notiek manuāli, izmantojot zināmas heiristikas par šaha spēli. Un salīdzinājumam tiek izstrādāts neironu tīkls ar NNUE arhitektūru, kas parādīja augstus rezultātus ar Stockfish dzini. NNUE izmantošana tiek pirmoreiz pielietota vairāku spēlētāju šaha variantā, cik ir zināms darba autoram.
Darba rezultāti palīdzēs gan izklaides nolūkiem, dodot iespēju cilvēkiem spēlēt pret stiprākiem pretiniekiem, bet arī dziņu izstrādātājiem, lai izprastu NNUE potenciālu novērtējuma funkcijas konstruēšanā. |
| Atslēgas vārdi |
Vairāku spēlētāju nulles summas determinētās pilnās informācijas spēles, Čaturadži, MaxN, paranoiķis, LAP, NNUE |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Multi-player zero-sum deterministic perfect information games, Chaturaji, MaxN, paranoid algorithm, BRS, NNUE |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
26.05.2025 20:54:41 |