| Form of studies |
Master |
| Title of the study programm |
Computer Systems |
| Title in original language |
Vairāku spēlētāju pilnās informācijas spēles dziņa realizācija |
| Title in English |
Engine Development for Multiple Player Game with Perfect Information |
| Department |
Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy |
| Scientific advisor |
Egons Lavendelis |
| Reviewer |
Jānis Grundspeņķis |
| Abstract |
Maģistra darba fokusā ir vairāku spēlētāju nulles summas pilnās informācijas determinēto spēles dziņa izstrāde ar pārmeklēšanas algoritmiem un novērtējuma funkcijas konstruēšanu.
Darbs tiek fokusēts uz Čaturadži spēles - šaha variants ar četriem spēlētājiem un samazināto figūru skaitu - dziņa izstrādi.
Darbā tiek apskatīti trīs pārmeklēšanas algoritmi, kuri ir tuvu divu spēlētāju šahā izmantotajam minimaksa algoritmam.
Novērtējuma funkcijas konstruēšana notiek manuāli, izmantojot zināmas heiristikas par šaha spēli. Un salīdzinājumam tiek izstrādāts neironu tīkls ar NNUE arhitektūru, kas parādīja augstus rezultātus ar Stockfish dzini. NNUE izmantošana tiek pirmoreiz pielietota vairāku spēlētāju šaha variantā, cik ir zināms darba autoram.
Darba rezultāti palīdzēs gan izklaides nolūkiem, dodot iespēju cilvēkiem spēlēt pret stiprākiem pretiniekiem, bet arī dziņu izstrādātājiem, lai izprastu NNUE potenciālu novērtējuma funkcijas konstruēšanā. |
| Keywords |
Vairāku spēlētāju nulles summas determinētās pilnās informācijas spēles, Čaturadži, MaxN, paranoiķis, LAP, NNUE |
| Keywords in English |
Multi-player zero-sum deterministic perfect information games, Chaturaji, MaxN, paranoid algorithm, BRS, NNUE |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
26.05.2025 20:54:41 |