Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbība un vadīšana
Nosaukums Pētījums par mazo uzņēmumu mārketinga izaicinājumiem Latvijā
Nosaukums angļu valodā Research on the Marketing Challenges of Small Enterprises in Latvia
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Rita Greitāne
Recenzents Jekaterina Vozņuka
Anotācija Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido, divas daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 56 lpp, tajā iekļauti 23 attēli, 3 tabulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverts 1 avots latviešu, 48 avoti angļu valodā. Pētījuma mērķis: Veikt pētījumu un noskaidrot ar kādiem mārketinga izaicinājumiem saskaras mazie Latvijas uzņēmumi Pirmajā darba daļā analizē mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) attīstības tendences, marketinga izaicinājumus un iespējas Latvijā. Darbā tiek pētīta iekšējās un ārējās vides faktoru ietekme uz MVU konkurētspēju ņemot vērā resursu pieejamību mārketinga stratēģijas un inovāciju ieviešanai. Kā arī tiek apskatītas aktuālākās mūsdienu mārketinga stratēģijas un to izaicinājumi, uzmanību pievēršot digitālo tehnoloģiju, sociālo mediju un mākslīgā intelekta izmantošanai uzņēmējdarbībā. Rezultātos tiek uzsvērta nepieciešamība pēc stratēģiskās pieejas un efektīvas resursu pārvaldības, kas nodrošinātu ilgtspēju un konkurenci tirgū. Otrajā daļā tiek veikts pētījums kurš sastāv no divām daļām. Aptaujas anketas un intervijām ar mazo uzņēmumu īpašniekiem. Pētījuma rezultāti apliecina, ka MVU mārketingā galveno lomu nosaka klientu pieredze, rekomendācijas un sociālie mediji. Tradicionālas reklāmas tiek uzskatītas par mazāk efektīvām. Uzņēmēji tiecās attīstīt digitālās mārketinga stratēģijas īpaši sociālo mēdiju un interneta meklētāju reklāmas. Pēc iegūtajiem aptauju rezultātiem klientu izvēli visvairāk ietekme kvalitāte, cena un pozitīva pieredze un ieteikumi no paziņām. Galvenie izaicinājumi ir resursu trūkums, konkurence un nepietiekams zināšanu līmenis. Nozīmīgākie rezultāti: Visuzticamākie un efektīvākie mārketinga kanāli maziem un vidējiem uzņēmumiem ir personīgas rekomendācijas, labas klientu atsauksmes, vietējas aktivitātes un sociālo mēdiju reklāmas. Galvenie faktori kas ietekmē pirkuma lēmumu pieņemšanu no mvu ir kvalitāte, cena un atsauksmes. Pētījumi arī apstiprina, ka mazo uzņēmumu galvenās problēmas ir, resursu nepietiekamība kā arī zināšanu trūkums
Atslēgas vārdi mazie un vidējie uzņēmumi, digitālais mārketing, mārketinga stratēģija, patērētāji, finanses un resursi, ietekmējoši faktori
Atslēgas vārdi angļu valodā small and medium-sized enterprises, digital marketing, marketing strategy, consumers, finances and resources, influencing factors
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2025 20:08:16