| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Entrepreneurship and Management |
| Title in original language |
Pētījums par mazo uzņēmumu mārketinga izaicinājumiem Latvijā |
| Title in English |
Research on the Marketing Challenges of Small Enterprises in Latvia |
| Department |
22000 Faculty of Engineering Economics and Management |
| Scientific advisor |
Rita Greitāne |
| Reviewer |
Jekaterina Vozņuka |
| Abstract |
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido, divas daļas, secinājumi un priekšlikumi.
Darba apjoms ir 56 lpp, tajā iekļauti 23 attēli, 3 tabulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā
ietverts 1 avots latviešu, 48 avoti angļu valodā.
Pētījuma mērķis: Veikt pētījumu un noskaidrot ar kādiem mārketinga izaicinājumiem saskaras
mazie Latvijas uzņēmumi
Pirmajā darba daļā analizē mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) attīstības tendences, marketinga
izaicinājumus un iespējas Latvijā. Darbā tiek pētīta iekšējās un ārējās vides faktoru ietekme uz
MVU konkurētspēju ņemot vērā resursu pieejamību mārketinga stratēģijas un inovāciju
ieviešanai. Kā arī tiek apskatītas aktuālākās mūsdienu mārketinga stratēģijas un to izaicinājumi,
uzmanību pievēršot digitālo tehnoloģiju, sociālo mediju un mākslīgā intelekta izmantošanai
uzņēmējdarbībā. Rezultātos tiek uzsvērta nepieciešamība pēc stratēģiskās pieejas un efektīvas
resursu pārvaldības, kas nodrošinātu ilgtspēju un konkurenci tirgū.
Otrajā daļā tiek veikts pētījums kurš sastāv no divām daļām. Aptaujas anketas un intervijām ar
mazo uzņēmumu īpašniekiem. Pētījuma rezultāti apliecina, ka MVU mārketingā galveno lomu
nosaka klientu pieredze, rekomendācijas un sociālie mediji. Tradicionālas reklāmas tiek
uzskatītas par mazāk efektīvām. Uzņēmēji tiecās attīstīt digitālās mārketinga stratēģijas īpaši
sociālo mēdiju un interneta meklētāju reklāmas. Pēc iegūtajiem aptauju rezultātiem klientu
izvēli visvairāk ietekme kvalitāte, cena un pozitīva pieredze un ieteikumi no paziņām. Galvenie
izaicinājumi ir resursu trūkums, konkurence un nepietiekams zināšanu līmenis.
Nozīmīgākie rezultāti: Visuzticamākie un efektīvākie mārketinga kanāli maziem un vidējiem
uzņēmumiem ir personīgas rekomendācijas, labas klientu atsauksmes, vietējas aktivitātes un
sociālo mēdiju reklāmas. Galvenie faktori kas ietekmē pirkuma lēmumu pieņemšanu no mvu ir
kvalitāte, cena un atsauksmes. Pētījumi arī apstiprina, ka mazo uzņēmumu galvenās problēmas
ir, resursu nepietiekamība kā arī zināšanu trūkums |
| Keywords |
mazie un vidējie uzņēmumi, digitālais mārketing, mārketinga stratēģija, patērētāji, finanses un resursi, ietekmējoši faktori |
| Keywords in English |
small and medium-sized enterprises, digital marketing, marketing strategy, consumers, finances and resources, influencing factors |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
26.05.2025 20:08:16 |