Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmumu un organizāciju vadīšana
Nosaukums Mākslīgā intelekta rīku ieviešana un ietekme digitālajā mārketingā Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vidū IT nozarē
Nosaukums angļu valodā Examining the Adoption and Impact of Artificial Intelligence Tools in Digital Marketing among Latvian Small and Medium Enterprises in the IT Sector
Struktūrvienība 02C60 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Jānis Paksis
Recenzents Aldis Greitāns
Anotācija Šis maģistra darbs aplūko mākslīgā intelekta (MI) rīku izmantošanu mārketingā Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) sektora mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) vidū. Lai arī MI pielietojums pasaulē strauji palielinās, Latvijā šī tēma joprojām ir maz pētīta un ieviešana ir ierobežota. Pētījuma mērķis ir novērtēt esošo MI rīku izmantošanu mārketingā, identificēt galvenos šķēršļus un potenciālu turpmākai attīstībai. Pētījumā izmantota jauktā metode – aptauja ar 41 IT jomas MVU pārstāvjiem un padziļinātas intervijas ar nozares ekspertiem. Rezultāti rāda, ka, neskatoties uz augstu inovāciju līmeni pamatdarbībā, šo uzņēmumu mārketings ir samērā neattīstīts. MI izmantošana nav plaši sastopama un ir samērā fragmentēta, galvenokārt aprobežojoties ar satura veidošanu, izmantojot tādus rīkus kā ChatGPT, un fokusējoties uz mārketinga piltuves augšējo jeb atklāšanas posmu. Tikmēr sarežģītāki risinājumi tiek izmantoti reti. Galvenie šķēršļi MI plašākai ieviešanai ir stratēģijas trūkums, ierobežotas zināšanas un zema informētība par pieejamajiem rīkiem un veiksmīgiem piemēriem no citiem uzņēmumiem. Lai gan lielākā daļa uzņēmumu sagaida, ka MI izmantošana nākotnē pieaugs, šobrīd tā notiek bez skaidra plāna un izmērāmiem kritērijiem.
Atslēgas vārdi Digitālais mārketings, mākslīgais intelekts, MI rīki, mazie un vidējie uzņēmumi, IT sektors
Atslēgas vārdi angļu valodā Digital Marketing, Artificial Intelligence, AI Tools, Small and Medium Enterprises, IT Sector
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2025 12:29:21