Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Business Administration
Title in original language Mākslīgā intelekta rīku ieviešana un ietekme digitālajā mārketingā Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vidū IT nozarē
Title in English Examining the Adoption and Impact of Artificial Intelligence Tools in Digital Marketing among Latvian Small and Medium Enterprises in the IT Sector
Department Riga Business School
Scientific advisor Jānis Paksis
Reviewer Aldis Greitāns
Abstract Šis maģistra darbs aplūko mākslīgā intelekta (MI) rīku izmantošanu mārketingā Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) sektora mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) vidū. Lai arī MI pielietojums pasaulē strauji palielinās, Latvijā šī tēma joprojām ir maz pētīta un ieviešana ir ierobežota. Pētījuma mērķis ir novērtēt esošo MI rīku izmantošanu mārketingā, identificēt galvenos šķēršļus un potenciālu turpmākai attīstībai. Pētījumā izmantota jauktā metode – aptauja ar 41 IT jomas MVU pārstāvjiem un padziļinātas intervijas ar nozares ekspertiem. Rezultāti rāda, ka, neskatoties uz augstu inovāciju līmeni pamatdarbībā, šo uzņēmumu mārketings ir samērā neattīstīts. MI izmantošana nav plaši sastopama un ir samērā fragmentēta, galvenokārt aprobežojoties ar satura veidošanu, izmantojot tādus rīkus kā ChatGPT, un fokusējoties uz mārketinga piltuves augšējo jeb atklāšanas posmu. Tikmēr sarežģītāki risinājumi tiek izmantoti reti. Galvenie šķēršļi MI plašākai ieviešanai ir stratēģijas trūkums, ierobežotas zināšanas un zema informētība par pieejamajiem rīkiem un veiksmīgiem piemēriem no citiem uzņēmumiem. Lai gan lielākā daļa uzņēmumu sagaida, ka MI izmantošana nākotnē pieaugs, šobrīd tā notiek bez skaidra plāna un izmērāmiem kritērijiem.
Keywords Digitālais mārketings, mākslīgais intelekts, MI rīki, mazie un vidējie uzņēmumi, IT sektors
Keywords in English Digital Marketing, Artificial Intelligence, AI Tools, Small and Medium Enterprises, IT Sector
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 26.05.2025 12:29:21