Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Viedās datortehnoloģijas
Nosaukums Ģeneratīvā mākslīgā intelekta izmantošana e-pasta mārketinga satura analīzei
Nosaukums angļu valodā The Use of Generative Artificial Intelligence in Email Marketing Content Analysis
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Alla Anohina-Naumeca
Recenzents Gints Jēkabsons
Anotācija Bakalaura darbā tiek pētīta mākslīgā intelekta (MI) integrēšana e-pasta mārketinga analīzes procesā e-komercijas jomā. Darba mērķis ir izvērtēt ģeneratīvā MI potenciālu e-pasta mārketinga analīzē, fokusējoties uz OpenAI modeļu iespējām novērtēt e-pasta dizaina un satura kvalitāti, kā arī salīdzināt dažādu ChatGPT veiktspēju un izmaksu efektivitāti šī uzdevuma veikšanā. Darbs sastāv no divām daļām: analītiskās un risinājuma. Analītiskajā daļā tiek apskatīta ģeneratīvā MI darbības pamatbūtība un lielo valodas modeļu īpatnības, kā arī e-pasta mārketinga principi un metodes. Risinājuma daļā ir izstrādāta lietotne, kurā integrēti MI risinājumi un veikti eksperimenti ar reāliem datiem, lai pārbaudītu lietotnes efektivitāti un identificētu iespējamos uzlabojumus e-pasta dizainā. Darba rezultātā ir sniegti secinājumi par MI izmantošanas lietderību un ietekmi uz e-komercijas e-pasta mārketinga stratēģijām, kā arī rekomendācijas turpmākai attīstībai šajā jomā. Veicot eksperimentus ar dažādiem MI modeļiem un e-pasta dizaina variācijām, konstatēts, ka precizitātes palielināšanai nepieciešami gan papildus testi, gan kritēriju ievades formulējumu optimizācija. No visiem testiem 73% gadījumu visaugstāko precizitāti, t.i. 71%, uzrādīja GPT-4o, 18% gadījumu augstāko precizitāti, t.i. 67%, uzrādīja GPT-4-turbo un GPT-4o-mini ar kopējo 59% precizitāti labāko vērtējumu uzrādīja 9% no kritērijiem. Šie rezultāti liecina, ka modeļa izvēle jāpielāgo katram kritērijam atsevišķi, kritēriju precizēšana iespējami būtiski uzlabo kopējo modeļa precizitāti. Ar šo pieeju ir iespējamība izveidot e-pasta analīzes novērtēšanas rīku ar augstāku precizitāti nekā tad, ja tiktu izmantots viens modelis un neoptimizēts ievades kritēriju apraksts. Bakalaura darbā ir 97 lappuses, 26 attēli, 11 tabulas, 9 pielikumi un 117 informācijas avoti.
Atslēgas vārdi E-PASTA MĀRKETINGS, MĀKSLĪGAIS INTELEKTS, MĀRKETINGA KAMPAŅU OPTIMIZĀCIJA
Atslēgas vārdi angļu valodā EMAIL MARKETING, ARTIFICIAL INTELLIGENCE, MARKETING CAMPAIGN OPTIMIZATION
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2025 09:14:00