Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Smart Computer Technologies
Title in original language Ģeneratīvā mākslīgā intelekta izmantošana e-pasta mārketinga satura analīzei
Title in English The Use of Generative Artificial Intelligence in Email Marketing Content Analysis
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Alla Anohina-Naumeca
Reviewer Gints Jēkabsons
Abstract Bakalaura darbā tiek pētīta mākslīgā intelekta (MI) integrēšana e-pasta mārketinga analīzes procesā e-komercijas jomā. Darba mērķis ir izvērtēt ģeneratīvā MI potenciālu e-pasta mārketinga analīzē, fokusējoties uz OpenAI modeļu iespējām novērtēt e-pasta dizaina un satura kvalitāti, kā arī salīdzināt dažādu ChatGPT veiktspēju un izmaksu efektivitāti šī uzdevuma veikšanā. Darbs sastāv no divām daļām: analītiskās un risinājuma. Analītiskajā daļā tiek apskatīta ģeneratīvā MI darbības pamatbūtība un lielo valodas modeļu īpatnības, kā arī e-pasta mārketinga principi un metodes. Risinājuma daļā ir izstrādāta lietotne, kurā integrēti MI risinājumi un veikti eksperimenti ar reāliem datiem, lai pārbaudītu lietotnes efektivitāti un identificētu iespējamos uzlabojumus e-pasta dizainā. Darba rezultātā ir sniegti secinājumi par MI izmantošanas lietderību un ietekmi uz e-komercijas e-pasta mārketinga stratēģijām, kā arī rekomendācijas turpmākai attīstībai šajā jomā. Veicot eksperimentus ar dažādiem MI modeļiem un e-pasta dizaina variācijām, konstatēts, ka precizitātes palielināšanai nepieciešami gan papildus testi, gan kritēriju ievades formulējumu optimizācija. No visiem testiem 73% gadījumu visaugstāko precizitāti, t.i. 71%, uzrādīja GPT-4o, 18% gadījumu augstāko precizitāti, t.i. 67%, uzrādīja GPT-4-turbo un GPT-4o-mini ar kopējo 59% precizitāti labāko vērtējumu uzrādīja 9% no kritērijiem. Šie rezultāti liecina, ka modeļa izvēle jāpielāgo katram kritērijam atsevišķi, kritēriju precizēšana iespējami būtiski uzlabo kopējo modeļa precizitāti. Ar šo pieeju ir iespējamība izveidot e-pasta analīzes novērtēšanas rīku ar augstāku precizitāti nekā tad, ja tiktu izmantots viens modelis un neoptimizēts ievades kritēriju apraksts. Bakalaura darbā ir 97 lappuses, 26 attēli, 11 tabulas, 9 pielikumi un 117 informācijas avoti.
Keywords E-PASTA MĀRKETINGS, MĀKSLĪGAIS INTELEKTS, MĀRKETINGA KAMPAŅU OPTIMIZĀCIJA
Keywords in English EMAIL MARKETING, ARTIFICIAL INTELLIGENCE, MARKETING CAMPAIGN OPTIMIZATION
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 26.05.2025 09:14:00