Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Izglītības zinātnes
Nosaukums Spēliskošana kā metode dažādu skolēnu iekļaušanai matemātikas mācību procesā
Nosaukums angļu valodā Gamification as a Method for Inclusive Mathematics Education for Diverse Learners
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Dina Bethere
Recenzents Alīda Samuseviča
Anotācija Darba autors: Klinta Kronberga Darba tēma: Spēliskošana kā metode dažādu skolēnu iekļaušanai matemātikas mācību procesā Darba veids: Maģistra darbs Studiju programma: Izglītības zinātnes [1,3 gadi] Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. Prof. Dina Bethere Darba apjoms: 56 lpp Atslēgas vārdi: spēliskošana, iesaiste, matemātikas mācību process, spēliskošanas elementi. Pētījuma mērķis: balstoties uz zinātniskajām atziņām, izstrādāt un aprobēt spēliskotus mācību materiālus un stratēģijas, kas veicina skolēnu iesaisti matemātikas mācību procesā. Darba saturs: ievads, 4 nodaļas, 10 apakšnodaļas, pētījuma metodikas apraksts, pētījuma rezultātu analīze, 4 tabulas, 16 attēli, secinājumi, ieteikumi, kopsavilkums, izmantoto informācijas avotu saraksts (89 vienības), 22 pielikumi. Pētījuma metodes: Teorētiskās metodes: Zinātniskās un metodiskās literatūras analīze par spēliskošanas, motivācijas un iekļaujošās izglītības jautājumiem. Normatīvo dokumentu analīze. Empīriskās metodes: novērošana, skolēnu pašvērtējuma anketas pirms un pēc spēliskošanas modeļa izmantošanas, skolēnu darba netiešā novērošana, refleksija. Datu apstrādes un analīzes metodes: Kvantitatīvā datu analīze, kvalitatīvā datu analīze . Darba rezultāti: Pētījuma rezultāti liecina, ka spēliskošana kā metode var veicināt skolēnu aktīvāku līdzdalību matemātikas mācību procesā, īpaši to skolēnu grupās, kuriem iepriekš bija zema motivācija vai uzvedības grūtības. Darba izmantojamība: Maģistra darbā izstrādātais spēliskotais mācību modelis ir piemērojams matemātikas mācību procesam 5. klasē, īpaši tēmā par figūru nezināmo lielumu noteikšanu. Materiāli un stundu struktūras piemēri var kalpot par atbalstu skolotājiem, kuri meklē iekļaujošas un motivējošas pieejas darbam ar dažādu vajadzību skolēniem. Darbs ir saistošs arī pedagoģijas studentiem un skolotāju profesionālās pilnveides veidotājiem, kuri interesējas par spēliskotās mācīšanās potenciālu mūsdienu izglītībā.
Atslēgas vārdi spēliskošana, iesaiste, matemātikas mācību process, spēliskošanas elementi
Atslēgas vārdi angļu valodā gamification, engagement, mathematics teaching process, gamification elements
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 26.05.2025 08:18:20