| Abstract |
Darba autors: Klinta Kronberga
Darba tēma: Spēliskošana kā metode dažādu skolēnu iekļaušanai matemātikas mācību procesā
Darba veids: Maģistra darbs
Studiju programma: Izglītības zinātnes [1,3 gadi]
Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. Prof. Dina Bethere
Darba apjoms: 56 lpp
Atslēgas vārdi: spēliskošana, iesaiste, matemātikas mācību process, spēliskošanas elementi.
Pētījuma mērķis: balstoties uz zinātniskajām atziņām, izstrādāt un aprobēt spēliskotus mācību materiālus un stratēģijas, kas veicina skolēnu iesaisti matemātikas mācību procesā.
Darba saturs: ievads, 4 nodaļas, 10 apakšnodaļas, pētījuma metodikas apraksts, pētījuma rezultātu analīze, 4 tabulas, 16 attēli, secinājumi, ieteikumi, kopsavilkums, izmantoto informācijas avotu saraksts (89 vienības), 22 pielikumi.
Pētījuma metodes: Teorētiskās metodes: Zinātniskās un metodiskās literatūras analīze par spēliskošanas, motivācijas un iekļaujošās izglītības jautājumiem. Normatīvo dokumentu analīze.
Empīriskās metodes: novērošana, skolēnu pašvērtējuma anketas pirms un pēc spēliskošanas modeļa izmantošanas, skolēnu darba netiešā novērošana, refleksija.
Datu apstrādes un analīzes metodes: Kvantitatīvā datu analīze, kvalitatīvā datu analīze .
Darba rezultāti: Pētījuma rezultāti liecina, ka spēliskošana kā metode var veicināt skolēnu aktīvāku līdzdalību matemātikas mācību procesā, īpaši to skolēnu grupās, kuriem iepriekš bija zema motivācija vai uzvedības grūtības.
Darba izmantojamība: Maģistra darbā izstrādātais spēliskotais mācību modelis ir piemērojams matemātikas mācību procesam 5. klasē, īpaši tēmā par figūru nezināmo lielumu noteikšanu. Materiāli un stundu struktūras piemēri var kalpot par atbalstu skolotājiem, kuri meklē iekļaujošas un motivējošas pieejas darbam ar dažādu vajadzību skolēniem. Darbs ir saistošs arī pedagoģijas studentiem un skolotāju profesionālās pilnveides veidotājiem, kuri interesējas par spēliskotās mācīšanās potenciālu mūsdienu izglītībā. |