| Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Rakstniecības studijas |
| Nosaukums |
Vēsture un mnemovēsture bērnu un jauniešu literatūrā: I. Zanderes “Puika ar suni” piemērs |
| Nosaukums angļu valodā |
History and Mnemohistory in Children’s and Young Adult Literature: The Example of I. Zandere’s “Puika ar suni” |
| Struktūrvienība |
0L200 Humanitāro un mākslas zinātņu centrs |
| Darba vadītājs |
Zanda Gūtmane |
| Recenzents |
Edgars Lāma |
| Anotācija |
Darba autore: Madara Pakalnīte
Darba temats: Vēsture un mnemovēsture bērnu un jauniešu literatūrā: I. Zanderes “Puika ar suni” piemērs
Darba veids: maģistra darbs
Studiju programma: Rakstniecības studijas
Darba zinātniskā vadītāja: Dr. philol. doc. Zanda Gūtmane
Darba apjoms: 64 lpp.
Atslēgvārdi: mnemovēsture, nacistiskā okupācija, reprezentācija, bērnu un jauniešu literatūra, naratīvs
Pētījuma mērķis: raksturot vēstures un mnemovēstures reprezentāciju Ineses Zanderes darbā “Puika ar suni”, ar kontekstuālu piemēru palīdzību iezīmējot vēstures reprezentēšanas un tās pētniecības iespējas bērnu un jauniešu literatūrā.
Darba saturs: darbā ir divas nodaļas, kur pirmās nodaļas pirmās divas apakšnodaļas ir historiogrāfisks apskats par vēstures attēlojumu bērnu un jauniešu mūsdienu literatūrā un tā pētniecībā pasaulē un Latvijā. Pirmās nodaļas trešā apakšnodaļa ir mnemovēstures pieejas skaidrojums pēc Jana Asmana teorijas principiem. Otrā nodaļa ir veltīta vēstures un mnemovēstures atspoguļojumam Zanderes darbā “Puika ar suni”, analīzes procesā orientējoties uz naratoloģijas metodi un mnemovēstures pētniecības pieeju, kombinējot tās ar citām literatūras un vēstures pētniecības metodēm.
Pētījuma metodes: naratoloģijas, mnemovēstures, vēstures salīdzinošā, vēsturiskā (ģenētiskā), semiotikas, postkoloniālā un receptīvās estētikas metodes.
Darba rezultāti: Zanderes darbs attēlo sarežģītus vēstures notikumus, kas ir saglabājušies cilvēku atmiņās un parādās kā atmiņu produkti, kas vienlaikus var būt arī tradīcija vai mīts. Mnemovēstures pieeja atsedz arī stereotipus, kuri tiek kultivēti no paaudzes paaudzē.
Darba izmantojamība: var būt noderīgs, interesējoties par mnemovēstures pieejas iespējām literatūrzinātnē un vēstures zinātnē, tāpat var būt saistošs interesentiem par vēstures atspoguļošanu bērnu un jauniešu literatūrā, kā arī noderīgs materiāls priekšstatam jebkuram jaunajam pētniekam turpmākiem bērnu un jauniešu literatūras pētījumiem. |
| Atslēgas vārdi |
Mnemovēsture, nacistiskā okupācija, reprezentācija, bērnu un jauniešu literatūra, naratīvs |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Mnemohistory, Nazi occupation, representation, children’s and young adult literature, narrative |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
25.05.2025 22:44:13 |