Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Rakstniecības studijas
Nosaukums Vēsture un mnemovēsture bērnu un jauniešu literatūrā: I. Zanderes “Puika ar suni” piemērs
Nosaukums angļu valodā History and Mnemohistory in Children’s and Young Adult Literature: The Example of I. Zandere’s “Puika ar suni”
Struktūrvienība 0L200 Humanitāro un mākslas zinātņu centrs
Darba vadītājs Zanda Gūtmane
Recenzents Edgars Lāma
Anotācija Darba autore: Madara Pakalnīte Darba temats: Vēsture un mnemovēsture bērnu un jauniešu literatūrā: I. Zanderes “Puika ar suni” piemērs Darba veids: maģistra darbs Studiju programma: Rakstniecības studijas Darba zinātniskā vadītāja: Dr. philol. doc. Zanda Gūtmane Darba apjoms: 64 lpp. Atslēgvārdi: mnemovēsture, nacistiskā okupācija, reprezentācija, bērnu un jauniešu literatūra, naratīvs Pētījuma mērķis: raksturot vēstures un mnemovēstures reprezentāciju Ineses Zanderes darbā “Puika ar suni”, ar kontekstuālu piemēru palīdzību iezīmējot vēstures reprezentēšanas un tās pētniecības iespējas bērnu un jauniešu literatūrā. Darba saturs: darbā ir divas nodaļas, kur pirmās nodaļas pirmās divas apakšnodaļas ir historiogrāfisks apskats par vēstures attēlojumu bērnu un jauniešu mūsdienu literatūrā un tā pētniecībā pasaulē un Latvijā. Pirmās nodaļas trešā apakšnodaļa ir mnemovēstures pieejas skaidrojums pēc Jana Asmana teorijas principiem. Otrā nodaļa ir veltīta vēstures un mnemovēstures atspoguļojumam Zanderes darbā “Puika ar suni”, analīzes procesā orientējoties uz naratoloģijas metodi un mnemovēstures pētniecības pieeju, kombinējot tās ar citām literatūras un vēstures pētniecības metodēm. Pētījuma metodes: naratoloģijas, mnemovēstures, vēstures salīdzinošā, vēsturiskā (ģenētiskā), semiotikas, postkoloniālā un receptīvās estētikas metodes. Darba rezultāti: Zanderes darbs attēlo sarežģītus vēstures notikumus, kas ir saglabājušies cilvēku atmiņās un parādās kā atmiņu produkti, kas vienlaikus var būt arī tradīcija vai mīts. Mnemovēstures pieeja atsedz arī stereotipus, kuri tiek kultivēti no paaudzes paaudzē. Darba izmantojamība: var būt noderīgs, interesējoties par mnemovēstures pieejas iespējām literatūrzinātnē un vēstures zinātnē, tāpat var būt saistošs interesentiem par vēstures atspoguļošanu bērnu un jauniešu literatūrā, kā arī noderīgs materiāls priekšstatam jebkuram jaunajam pētniekam turpmākiem bērnu un jauniešu literatūras pētījumiem.
Atslēgas vārdi Mnemovēsture, nacistiskā okupācija, reprezentācija, bērnu un jauniešu literatūra, naratīvs
Atslēgas vārdi angļu valodā Mnemohistory, Nazi occupation, representation, children’s and young adult literature, narrative
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 25.05.2025 22:44:13