| Anotācija |
Dansbergs, R. E-komercijas attīstības iespējas un izaicinājumi Latvijā: Bakalaura
darbs / Dansbergs, R., Jakubāne, J. (2025) Rīga: RTU IEVF, Bakalaura akadēmiskā studiju
programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 63 lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, divas daļas, secinājumi un
priekšlikumi. Darba apjoms ir 63 lpp., tajā iekļauti 24 attēli. Izmantotajā literatūras un avotu
sarakstā ietverti 30 avoti latviešu, 36 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 1 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Veikt pētījumu par e-komercijas attīstības iespējām un veicinošajiem
faktoriem Latvijā un secināt, kas Latvijai un Latvijas e-komersantiem jāmaina stratēģijās, lai
Latvijas e-komercija spētu attīstīties reģionā.
Pirmajā darba daļā tika veikta teorētiskā analizē par E-komerciju Latvijā un Eiropā, tika
izprasti e-komercijas jēdzieni, apkopota e-komercijas vēsture un nākotnes virzieni, kā arī tika
veikta izpēte par e-komercijas zinātniskajiem rakstiem un pētījumiem, kas galā ļauj veikt
dziļāku pētījumu par Latvijas attīstības iespējām e-komercijā un no citu valstu piemēriem veikt
analīzi, ko ir iespējams uzlabot Latvijas e-komercijā.
Otrajā darba daļā tika veikts pētījums, kas iekļāva aptaujas izveidošanu pēc pirmās daļas
secinājumiem un šīs aptaujas izsūtīšanu dažādiem Latvijas e-komercijas veikaliem. Pētījuma
daļā par katru no aptaujas atbildēm tika veikti secinājumi un no šiem secinājumiem tika
atbildēts uz galvenajiem pētījuma jautājumiem.
Nozīmīgākie rezultāti: Būtiskākie secinājumi un ieteikumi kas izriet no pētījuma ir ka
Latvijai vēl nav iespēja kļūt par vienu no galvenajām reģiona valstīm e-komercijas jomā, dēļ
faktoriem kurus nav iespējams izmainīt Latvijas e-komercijas uzņēmumiem.
Ja Latvija vēlas būt e-komercijas lielvalsts reģionā, tad ir jāiegulda nākotnes,
ilgtermiņa, stratēģiskās lietās, piemēram apmācības skolās par e-komerciju, infrastruktūrā un
pēcpārdošanas servisos.
Latvijai nākotnē noteikti būs iespēja attīstīt e-komerciju, jo Latvijas e-komercijas
uzņēmumi seko līdzi tendencēm un lielākā daļa no uzņēmumiem, jau izmanto dažādas jaunākās
tehnoloģijas un pat kombinē tās. Latvijas e-komercijā ir lieliski sākt e-komerciju ar koučingu
un kursiem ,jo tos ir viegli un ar maz finansējumu iespēja iesākt un tad ir iespēja to mērogot
nākotnē |